Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 22, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Biuro Podróży Reklamy i Isobar nagrodzone w konkursie Epica

Kampania zrealizowana dla Allegro Group pt. "Charytatywnie Allegro – podziel się najlepszym, co masz”. (fot. biuropodrozyreklamy.eu)

Polskie agencje zakończyły konkurs  Epica bez głównych nagród, ale zdobyły srebro i brąz.

Podczas wczorajszej gali 28. edycji międzynarodowego konkursu reklamowego Epica żadna z 24 prac zgłoszonych z Polski nie została nagrodzona złotem. Na konkurs zostały zgłoszone łącznie 3422 prace, z czego tylko 1200 przeszło preselekcję i trafiło na short listę. Udało się to tylko trzem polskim pracom, a dwie z nich zostały nagrodzone. Srebrne i brązowe nagrody są przyznawane bez udziału jurorów, na podstawie statystyki wynikającej z wyników.  Nagrodzono projekt agencji Isobar pt. Photos for Life. To charytatywny bank zdjęć. Dochód z ich sprzedaży jest przeznaczany na wsparcie osób chorych na raka. Pod adresem Photosfor.life znajdują się zdjęcia, których modelami są chorzy na raka lub ci, którzy tę chorobę pokonali. Zdjęcie do użytku komercyjnego kosztuje 200 zł, a w przypadku wykorzystania go prywatnie - 20 zł. Praca ta w ostatecznym podsumowaniu została nagrodzona brązem (wstępne oceny dawały jej srebrną nagrodę, ale ostatecznie w odniesieniu do wyników w innych kategoriach - srebro otrzymywały kampanie z wyższymi ocenami). 
Druga nagroda dla pracy z Polski to srebro dla agencji Biuro Podróży za kampanię zrealizowaną dla Allegro Group pt. "Charytatywnie Allegro – podziel się najlepszym, co masz”. Menedżerowie firm otrzymywali dwie przesyłki, jedną z napisem "Pomagam", drugą - "Nie pomagam". Otworzenie tej pierwszej automatycznie uruchamiało czas do startu aukcji, na której firma powinna coś wystawić z przeznaczeniem na cele charytatywne. 
Praca agencji  Hypermedia w kategorii Public Relations pt. "Taniec życia" (akcja prowadzona przez ZT Kruszwica w ramach kampanii "Z Kujawskim pomagamy pszczołom") była na krótkiej liście, ale nie została nagrodzona.
Grand Prix konkursu w kategorii Film otrzymała praca agencji BBDO New York zrealizowana dla GE, pt. "Chłopiec, który robi beep” (The boy who beeps) - o chłopcu, którego niezwykłe umiejętności pozwalały mu uruchamiać i naprawiać elektroniczne urządzenia.
Za najlepszą kampanię reklamy zewnętrznej została uznana praca Publicis Conseil pt. ”Paryskie zoo”, gdzie zdjęcia pokazywały autentyczne paryskie pomniki zwierząt, „uzupełnione” przez prawdziwe zwierzęta.
Najlepsza kampania prasowa to zdaniem jury działania dla Virgin Radio przeciwko pirackiemu ściąganiu muzyki autorstwa Leo Burnett Beirut, pt. „Wymyślanie muzyki” (Making music). Hasło kampanii brzmiało: "Gdybyś wiedział, jak trudno pisać piosenki, to byś ich nie kradł".
Jury zdecydowało o przyznaniu dwóch Grand Prix w kategorii Digital i & Integrated. Jedną dostała agencja Leo Burnett Toronto za viralowy film ”Jak dziewczyna” (Like a girl), zrealizowany dla Procter & Gamble – gdzie nastolatki i dzieci pokazywały, że robić coś „jak dziewczyna” znaczy gorzej. Drugą nagrodę dostała agencja 72andsunny za kampanię Google „Nocny spacer po Marsylii" (Night walk in Marseille) – aplikacja, dzięki której można było obejrzeć niezwykłe miejsca w Marsylii nocą.
Specjalną nagrodę, przyznawaną po raz pierwszy Brand Tribute za konsekwentnie kreatywne reklamy otrzymała marka Heineken (Heineken zdobył 16 nagród Epica Awards w ciągu ostatnich pięciu lat, w tym sześc razy złoto i jedno Grand Prix).
Konkurs Epica, po tym jak dwa lata temu konkurs został przejęty przez właściciela archiwum Adforum - Maydream, przyjął nową formułę.  Dotychczas jury obradowało w Paryżu, tegoroczna edycja przeniosła się do Amsterdamu. Po raz pierwszy prace jury były połączone z ceremonią wręczenia nagród, zorganizowaną przez lokalny magazyn „Marketing Tribune". Wcześniej finałowa gala odbywała się dwa miesiące po zakończeniu obrad. W konkursie Epica po raz trzeci były oceniane prace z całego świata, a nie tylko z Europy. W 40-osobowym jury ponownie zasiadali niezależni dziennikarze zajmujący się tematyką marketingu i reklamy. W tym roku dołączyli jurorzy z Argentyny ("Reporte Publicidad"), Japonii ("Sendenkaigi"), Malezji ("Marketing Magazyn") oraz Hiszpanii ("Anuncios"). Polskę w obradującym od 17 do 20 listopada jury reprezentowała dziennikarka "Press" Agata Małkowska-Szozda. Przed ceremonią zaproszeni dziennikarze wzięli udział w konferencji na temat przyszłości mediów i kreatywności.
 

(AMS, 22.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.