Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 29, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KER: najwięcej skarg w 2013 roku wpłynęło na reklamę wafli Grześki

W 2013 roku do Komisji Etyki Reklamy wpłynęło 4369 skarg. To o ponad 1 tys. więcej, niż rok wcześniej. Najczęściej skarżoną reklamą była kampania wafli Grześki.

KER w ub.r. wydała 181 uchwał, formalne postępowania były prowadzone w 211 sprawach. Najwięcej - 1273 - skarg wpłynęło na kampanię reklamową wafelków Grześki (Jutrzenka Colian). Reklama przedstawiała dzieci tulące się czule do ojca. Matka mówiła: "To nie jest wasz tata". W opinii skarżących kampania Grześków naruszała dobre obyczaje i była prowadzona bez poczucia społecznej odpowiedzialności. KER zgodziła się z tym zarzutem i uznała, że jest ona obraźliwa oraz trywializuje więzy rodzinne.

Kolejną kampanią, która oburzyła odbiorców, był spot marki telefonii komórkowej Heyah, wykorzystujący wizerunek Włodzimierza Lenina zachęcającego do rewolucji. Na tę reklamę wpłynęło 1749 skarg (w tym 1116 na reklamę telewizyjną i 633 - na outdoor).

Większość skarg w ub.r., podobnie jak w poprzednich latach, dotyczyła reklam zamieszczanych na nośnikach zewnętrznych (1789). Na reklamy internetowe wpłynęło 1311 skarg, a na telewizyjne - 1231. Na reklamy w prasie i radiu skarżono się 48 razy.

Skargi dotyczyły najczęściej kwestii związanych z brakiem odpowiedzialności społecznej przy tworzeniu i rozpowszechnianiu reklam - takie zarzuty sformułowało 1757 skarżących, natomiast 1292 skargi dotyczyły obyczajowości i naruszenia dobrego smaku. 1087 osób poskarżyło się na reklamy, które ich zdaniem były nieodpowiednie dla małoletnich.

(DR, 29.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.