Prezes Izby Wydawców Prasy zaskarży reklamę Toyoty z Zientarskim i Mielczarkiem
- Reklama w konwencji "Auto Magazynu" wprowadza w błąd, bo podszywa się pod program informacyjny. Dlatego zaskarżymy ją do Rady Reklamy - powiedział "Presserwisowi" Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy.
W najnowszej kampanii reklamowej samochodów Toyota biorą udział dziennikarz motoryzacyjny Włodzimierz Zientarski i Przemysław Mielczarek, kierownik zespołu badawczego w ARC Rynek i Opinia.
Udział badacza w reklamie budzi komentarze w środowisku.
Zientarski i Mielczarek w spocie wcielają się w rolę ekspertów, którzy dyskutują o niezawodności samochodów marki Toyota. Wszystko jest zrobione w stylistyce telewizyjnego obiektywnego programu publicystycznego o wymyślonym tytule "Auto Magazyn".
- Trzeba postawić temu tamę, bo taki typ kampanii się upowszechnia - mówi Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy i prezes honorowy Ringier Axel Springer Polska. - Coraz więcej komunikatów reklamowych udaje zwykłe audycje informacyjne. Spot w formie "Auto Magazynu", czyli wymyślonego programu informacyjnego, jest niezgody z Kodeksem Etyki Reklamy bez względu na to, kto w nim występuje - mówi Podkański. Zamierza on przekonać zarząd Izby Wydawców Prasy do złożenia skargi na ten spot do Rady Reklamy. Jeżeli mu się to nie uda, złoży skargę sam.
(GK, 19.10.2014)