Według danych cennikowych najbardziej rosną wydatki na reklamę kinową
O 4,1 proc. - do 15,6 mld zł wzrosły w pierwszych siedmiu miesiącach br. łączne cennikowe wpływy reklamowe mediów, wynika z danych instytutu Kantar Media. Najwięcej zyskała reklama kinowa.
Od stycznia do lipca br. największe cennikowe wpływy reklamowe miała telewizja - 9,1 mld zł. Było to o 1,01 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. Spadek wpływów zanotowały również gazety: o 6,7 proc., do 883,8 mln zł. Wzrosły natomiast przychody reklamowe radia, magazynów, outdooru, reklamy kinowej i indooru (nośniki reklamowe wewnątrz budynków).
Na reklamę w radiu klienci wydali 2,41 mld zł - o 19,07 proc. więcej, niż rok temu. Na reklamę w magazynach - 1,69 mld zł (wzrost o 5,4 proc.), a na działania outdooru - 836,4 mln zł (wzrost o 0,81 proc.). Kina w omawianym okresie zarobiły na reklamie 778,7 mln zł, co daje wzrost aż o 60,8 proc., a indoor - 13,56 mln zł (wzrost o 8,3 proc.).
Dynamika zmian przychodów poszczególnych mediów w okresie styczeń-lipiec br. jest podobna jak po pierwszym półroczu br. - wówczas rynek zanotował 4,2-proc. wzrost.
(BG, 29.08.2014)