Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 29, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według danych cennikowych najbardziej rosną wydatki na reklamę kinową

O 4,1 proc. - do 15,6 mld zł wzrosły w pierwszych siedmiu miesiącach br. łączne cennikowe wpływy reklamowe mediów, wynika z danych instytutu Kantar Media. Najwięcej zyskała reklama kinowa.

Od stycznia do lipca br. największe cennikowe wpływy reklamowe miała telewizja - 9,1 mld zł. Było to o 1,01 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. Spadek wpływów zanotowały również gazety: o 6,7 proc., do 883,8 mln zł. Wzrosły natomiast przychody reklamowe radia, magazynów, outdooru, reklamy kinowej i indooru (nośniki reklamowe wewnątrz budynków).

Generated chart

Na reklamę w radiu klienci wydali 2,41 mld zł - o 19,07 proc. więcej, niż rok temu. Na reklamę w magazynach - 1,69 mld zł (wzrost o 5,4 proc.), a na działania outdooru - 836,4 mln zł (wzrost o 0,81 proc.). Kina w omawianym okresie zarobiły na reklamie 778,7 mln zł, co daje wzrost aż o 60,8 proc., a indoor - 13,56 mln zł (wzrost o 8,3 proc.).
Dynamika zmian przychodów poszczególnych mediów w okresie styczeń-lipiec br. jest podobna jak po pierwszym półroczu br.  - wówczas rynek zanotował 4,2-proc. wzrost.

(BG, 29.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.