Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 29, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm wciąż wydaje najwięcej na reklamę

Od wielu miesięcy największym reklamodawcą w mediach w Polsce jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Jednak dynamika jego inwestycji reklamowych maleje.

Aflofarm w okresie od stycznia do lipca br. wydał na reklamę w mediach 728,3 mln zł (na podstawie danych cennikowych Kantar Media). Było to 36,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Dynamika wzrostu inwestycji reklamowych tego koncernu wyhamowuje. Gdy porównamy wydatki na reklamę produktów tej firmy w pierwszej połowie br. z pierwszym półroczem ub.r., to były one wówczas wyższe o 46,8 proc.
Wiceliderem wydatków reklamowych po siedmiu miesiącach br. jest dystrybutor filmowy Kino Świat, który zostawił w mediach 343,2 mln zł (w ub.r. był poza podium największych reklamodawców w mediach). Trzecie miejsce przypadło firmie telekomunikacyjnej Orange Polska. Telekom zostawił w mediach w tym roku 326,8 mln zł - o 29,3 proc. więcej, niż przed rokiem.

Generated chart

Top 10 uzupełniają kolejno: Procter & Gamble Polska (288,7 mln zł), Lidl Polska (263,9 mln zł), USP Zdrowie (216 mln zł), P4 i Unilever Polska (po 211,9 mln zł), L'Oréal Polska (191,7 mln zł) oraz Volkswagen Group Polska (183,5 mln zł).
W porównaniu z siedmioma miesiącami ub.r. z zestawienia 10 największych reklamodawców wypadły: Reckitt Benckiser Polska, Polkomtel i T-Mobile Polska. Do czołówki dołączyły natomiast Kino Świat, USP Zdrowie i Volkswagen Group Polska.

(BG, 29.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.