Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pentagon Research: ekspozycje marek przez Ekstraklasę warte 421 mln zł

Pokazywanie w sezonie ligowym 2013/2014 w telewizji marek i logotypów sponsorów klubów piłkarskiej Ekstraklasy warte było 421,4 mln zł - wynika z danych Pentagon Research.

Pentagon Research realizuje badanie na temat wartości ekspozycji marek i sponsorów poprzez monitoring programów sportowych w TVP 1, TVP 2, TVP Info, TV Polonia, TVP Sport, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport News, C+Sport, Nsport, C+Family i TV4. Monitorowane są marki eksponowane na ubiorze zawodników oraz główni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce.
Z najnowszych danych Pentagon Research wynika, że w sezonie 2013/2014 piłkarskich rozgrywek Ekstraklasy logo marek i sponsorów pokazano w telewizji łącznie 121 087 razy. Według Pentagon Research było to warte 421,4 mln zł.
Największą wartość mediową, ponad 56 mln zł, uzyskała Legia Warszawa (11 479 ekspozycji). Drużyna ta była najczęściej pokazywanym klubem przez kanały telewizyjne. Śląsk Wrocław wygenerował ok. 37 mln zł, przy 9940 ekspozycjach marek. Tak wysoka wartość została osiągnięta dzięki transmisjom spotkań drużyny prowadzonym przez telewizję Polsat. Trzeci w rankingu Lech Poznań osiągnął wartość mediową 36 mln zł, przy 10 069 ekspozycjach marek sponsorów.
Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły kluby: Górnik Zabrze (32 mln zł), Wisła Kraków (30 mln zł), Pogoń Szczecin (26 mln zł), Lechia Gdańsk (25 mln zł), Zagłębie Lublin (25 mln zł), Ruch Chorzów (23 mln zł), Piast Gliwice (22 mln zł).
Wartość mediowa wyliczana jest na podstawie średniego CPT (ang. cost per thousand - koszt jednorazowego dotarcia reklamy do 1 tys. osób z grupy docelowej) dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów telewizyjnych, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc te, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80 proc. widoczności).

(BG, 03.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.