Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PZU wykupił w TVP 1 spot na rocznicę powstania – ale nie w akcji „70 sekund ciszy”

Wykupienie w TVP 1 spotu z okazji rocznicy wybuchu powstania warszawskiego stawia PZU w dobrym świetle, ale na wizerunek marki może to wpłynąć tylko na krótką metę – uważają specjaliści od wizerunku.

Dziś przed godz. 17 w Programie 1 Telewizji Polskiej zobaczymy spot wykupiony przez PZU w związku z 70. rocznicą wybuchu powstania warszawskiego. Nie będzie to jednak – jak wczoraj sądzono – materiał emitowany w ramach akcji „70 sekund ciszy”. Będzie w nim zarówno logo, jak i elementy graficzne kreacji reklamowych PZU. - Nie możemy kupować czasu antenowego, nie akcentując nazwy naszej firmy, bo moglibyśmy zostać posądzeni o działalność na szkodę spółki – wyjaśnia Michał Witkowski, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej. - Chcieliśmy jednak uczcić powstańców – dodaje (PZU jest mecenasem obchodów 70. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego). Pierwsze i ostatnie 10 sekund spotu zajmie biała plansza. W środku będzie m.in. napis „W hołdzie bohaterom powstania” w znanych z billboardów PZU nawiasach, a pod koniec na dwie sekundy pojawi się logo firmy.
Spot rocznicowy znajdzie się w zwykłym bloku reklamowym przed „Teleexpressem”. - Żeby ten spot nie pomieszał się z innymi reklamami, zupełnie niepowiązanymi z rocznicą i jej powagą, TVP dokona przesunięć w tym bloku, by spot emitować niejako osobno i na końcu – informuje rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki. W czwartek nie było jeszcze wiadomo, na której pozycji w bloku znajdzie się rocznicowa reklama PZU.
PZU podkreśla, że w ich spocie chodzi tylko o oddanie hołdu powstańcom. - Nie chcemy komentować ani oceniać decyzji innych podmiotów przy okazji akcji "70 sekund ciszy" – stwierdza Artur Dziekański, kierownik zespołu ds. PR w biurze komunikacji korporacyjnej Grupy PZU.
- Dla PZU jest to krok czysto wizerunkowy, chociaż w przypadku ubezpieczyciela, którego zna pewnie każdy Polak, nie będzie to miało wielkiego wpływu na postrzeganie marki – uważa Ryszard Solski, prezes agencji Solski Burson-Marsteller. - W żadnym razie nie zarzucałbym jednak PZU chłodnej kalkulacji. Oceniam ten gest bardzo pozytywnie - zaznacza Solski.
- Od jednorazowej akcji ich wizerunek wiele nie zyska. Skoro jednak PZU chce uczcić rocznicę wybuchu powstania, to świetnie. Doceniam gest, chociaż nie oczekuję takich akcji od ubezpieczyciela – mówi z kolei Dariusz Kubuj, strateg z Kubuj Strategia. - Niepokojące jest tylko to licytowanie się, kto głośniej wspomni rocznicę. A przecież nie o to w tym wszystkim chodzi – kwituje Kubuj.
Aktualną listę kilkudziesięciu mediów biorących udział w dzisiejszej akcji „70 sekund ciszy” podajemy na Press.pl.

(RUT, DR, BG, 01.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.