Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 18, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną pensje w agencjach reklamowych i domach mediowych

Dynamika płac w domach mediowych była wyższa niż w agencjach reklamowych, a spadek stawek cennikowych został zatrzymany - wynika z najnowszego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w branży marketingowej przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, agencji mediowych oraz agencji eventowych, przeprowadziła na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR firma Idea! Management Consulting – we współpracy z Towers Watson Data Services. W tym roku  opracowano rynkową wycenę 77 stanowisk w agencjach reklamowych, 53 w domach mediowych oraz sześciu dla stanowisk o specjalizacji eventowej.
Wynagrodzenia w agencjach reklamowych wzrosły pomiędzy rokiem 2013 i 2014 o 1,8 proc., jednak nie dla wszystkich stanowisk (wzrost dotyczył 53 proc. stanowisk, spadły zarobki w przypadku 40 proc. stanowisk, a w 7 proc. pozostały bez zmian).
W domach mediowych przeciętny wzrost wynagrodzeń w ostatnim roku wyniósł 2,7 proc. Również w przypadku domów mediowych wzrost nie dotyczy wszystkich stanowisk, lecz 51 proc. spośród badanych; dla 34 proc. przeciętna płaca w roku 2014 spadła w porównaniu z rokiem poprzednim, a dla 15 proc. pozostała na tym samym poziomie. Porównywane rok do roku wynagrodzenie całkowite obejmowało stawki zasadnicze oraz premie i nagrody.
Badanie SAR obejmuje również określenie wartości stawek cennikowych (są to stawki prezentowane klientom agencji na etapie negocjacji kontraktu – wartość za godzinę pracy wyrażona netto w złotych, fakturowana).
Zgodnie z wynikami badania, stawki godzinowe przeciętnie – dla całego rynku, nie uległy zmianie na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy, co oznacza powstrzymanie obserwowanej jeszcze przed rokiem dynamiki spadkowej.
Dla 44 stanowisk aktualne stawki godzinowe wzrosły w porównaniu z rokiem 2013 lub pozostały bez zmian, a spadły dla 37 stanowisk.
Z najnowszego badania SAR wynika, że client service director w agencji ma pensję (brutto, bez premii) w wysokości 20 tys. zł. Dyrektor strategii zarabia średnio 19 tys. zł, a szef kreacji w agencji reklamowej - 18 tys. zł. 15,5 tys. zł zasadniczej płacy dostaje new business director, pensja group account directora wynosi natomiast 15 tys. zł. Buying director w domu mediowym  dostaje 15,7 tys. zł pensji podstawowej, a media planning/buying director - 15,5 tys. zł. Podobną kwotę dostaje co miesiąc osoba zatrudniona jako head of research. Płaca media managera w domu mediowym oscyluje na poziomie 10,3 tys. zł. Creatove group head w agencji reklamowej zarabia 10,8 tys. zł, a account director - 11 tys. zł. Senior art director dostaje 10,7 tys. zł, a copywriter - 7,1 tys. zł. Szef produkcji ma pensję w kwocie 13,5 tys. zł, a PR director agencji reklamowej -10,5 tys. zł. PR manager natomiast dostaje co miesiąc średnio 6,7 tys. zł.
Stawki godzinowe w przebadanych przez SAR agencjach i domach mediowych wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Godzina pracy client service directora wyceniana jest na 440 zł, a strategic directora czy creative directora - na 400 zł. PR director czy account director za godzinę pracy mogą dostać 300 zł, art director czy copywriter - po 200 zł. (BG,PR)

(18.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.