Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 07, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PKO BP już bez Szymona Majewskiego

(fot. Archiwum)

17 lutego w telewizji i Internecie PKO Bank Polski ruszy z kolejną platformą komunikacji. W nowych spotach nie zobaczymy już jednak Szymona Majewskiego.

Edyta Turkiewicz, kierownik zespołu prasowego PKO BP, potwierdza podaną przez Macieja Samcika w blogu informację, że z końcem lutego br. trzyletnia umowa banku z Szymonem Majewskim wygasa. Turkiewicz przyznaje, że reklamy z Majewskim pomogły zmienić wizerunek banku i do końca cieszyły się zainteresowaniem odbiorców. - Jednak przyszedł moment, żeby wyjść z nowym pomysłem. Obserwujemy to, co się dzieje w komunikacji branży finansowej, ale również w telekomach. Badamy cały czas preferencje klientów. Podjęliśmy decyzję wspólnie z Szymonem Majewskim o zakończeniu współpracy - informuje Turkiewicz. Majewski potwierdza: - Nie wierzę w długoletnie współprace; wtedy obie strony mogą na tym nie skorzystać. Nie chciałbym być postrzegany tylko jako twarz banku.
W startującej 17 lutego nowej platformie komunikacji banku nie zobaczymy żadnego celebryty, ale kampania zostanie utrzymana w humorystycznej konwencji. Spoty mają być wizualizacją idei, że bank towarzyszy nam prawie we wszystkich momentach życia. Agencja DDB Warszawa, która jest autorem nowej kampanii, nawiązuje do konwencji filmów Woody'ego Allena. Za zakup mediów odpowiada Universal McCann.
Majewski z pewnością przybliżył bank PKO BP ludziom, zamiast komunistycznego molocha zaczęto go postrzegać jako przyjazną i nowoczesną instytucję. - W ciągu trzech lat wizerunek banku uległ wyraźnemu ociepleniu i unowocześnieniu. Reklamy na bardzo wysokim jak na polskie banki poziomie, zarówno realizacyjnym, jak i dramaturgicznym, wraz z charyzmatyczną postacią Szymona Majewskiego dały bankowi drugie życie - ocenia Witold Koroblewski, dyrektor kreatywny agencji Ambasada Brand Communications.
Czy więc teraz PKO BP będzie umiał kontynuować tę strategię? - Moim zdaniem ten bank pójdzie w jeszcze bardziej abstrakcyjny humor, w jeszcze bardziej żartobliwy sposób przekazania idei, że jest obecny w całym naszym życiu, w każdej minucie, przez cały dzień – uważa Hanna Miecznikowska, dyrektor strategii Young & Rubicam Brands.
- Szymon Majewski zmienił wizerunek banku, spełnił swoją rolę. Może odejść – podsumowuje Tomasz Bartnik, partner i strateg w butiku kreatywnym One Eleven.

(DR, 07.02.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.