Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 14, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aplikacja Avivy z lalką wudu budzi kontrowersje

Aplikacja Avivy, za pomocą której można oszacować, ile wyniesie odszkodowanie za uszkodzenie poszczególnych części ciała, budzi kontrowersje.

Wbijając szpilkę w wybrane miejsce laleczki wudu, można sprawdzić, na jaką wypłatę odszkodowania można liczyć przy uszkodzeniu danych części ciała. Kiedy wbija się szpilkę, jej twarz się wykrzywia, a obok pojawia się chmurka z napisem, np.: "Skrócenie nogi o co najmniej 3 cm z zaburzeniem chodu od 12 tys zł do 17 569 zł". Aplikacja została zaprezentowana m.in. na fan page ubezpieczyciela na Facebooku.
Bohdan Białorucki, rzecznik prasowy Avivy, podkreśla, że firma zdaje sobie sprawę, że pomysł może budzić kontrowersje. - Mieliśmy pozytywne opinie na temat tej grafiki - podkreśla. I dodaje, że zdecydowali się na niekonwencjonalny pomysł, by dotrzeć do młodych ludzi.
Jarosław Wiewiórski, dyrektor kreacji Scholz & Friends, zauważa, że Aviva na całym świecie ma reklamy operujące żartem, ale raczej jest to żart z uśmiechem, a nie makabryczny. - Z humorem łatwo przesadzić - uważa. - Trochę to makabryczne, takie zestawienie żartu, jakkolwiek by go nie oceniać, z przerażającą precyzją, ile odszkodowania można dostać za stratę poszczególnych członków ciała. Po co komu taka aplikacja? - zastanawia się.
Mariusz Pitura, dyrektor kreatywny JWT Warszawa, uważa, że agencja sprytnie wybrnęła z bardzo ciężkiego tematu. - Sama nazwa produktu: "Ubezpieczenie na wypadek śmierci i uszkodzenia ciała" już brzmi strasznie, a ludzie nie kodują straszących ich komunikatów. Posłużenie się symbolem laleczki wudu i w ten sposób wyjaśnienie, na czym polega oferta Avivy, nadaje lekki ton, a interaktywność pod pozorem gry świetnie zaznajamia konsumenta ze szczegółami oferty.
Zdaniem Pitury pomysł już działa: - Mam nadzieję, że Avivie zapewni klientów, a innym klientom pokaże, że kreatywność to najlepszy i jedyny sposób, aby dotrzeć do ludzi - podkreśla.
Firma nie podaje, kto jest autorem pomysłu aplikacji. (DR)

(14.08.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.