Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 01, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Time zaoferuje stacjom lokalnym franczyzę w Vox FM, Esce Rock i Wawie

Eurozet i Grupa Radiowa Time chcą poszerzać zasięg swoich stacji radiowych poprzez podpisywanie z lokalnymi rozgłośniami umów franczyzowych.

W 2014 roku do sieci Zet Gold przystąpiły Radio Sudety z Dzierżoniowa (we wrześniu) oraz Radio 98,1 FM z Inowrocławia (w grudniu), wcześniej Eska Inowrocław. Dołączy do nich również Radio Mazury z Ostródy. Właściciele tych stacji podpisali umowy franczyzowe z Eurozetem, właścicielem Zet Gold. Stacje przyjmują sieciowy program, ale nie zmieniają się właściciele rozgłośni. Sieć Zet Gold, której maleje słuchalność, w ten sposób dociera do większego grona odbiorców.
Eurozet franczyzę sobie chwali. – Poszerzamy zasięg niezależnie od nowych koncesji. Programowo dajemy swój know-how, biznesowo wsparcie ze strony ogólnopolskiej sprzedaży. Właściciel nie rozstaje się ze swoim biznesem i dla dwóch stron to deal win-win – stwierdza Katarzyna Szczepanik, rzeczniczka Eurozetu. – W przyszłości mamy nadzieję poszerzyć ten projekt o kolejne stacje – dodaje.
Na podstawie franczyzy stacje do sieci przyłączała także należąca do Grupy RMF spółka Multimedia, właściciel RMF Maxxx. Dziś już nie. – Formuła franczyzy nie odpowiada koncepcji rozwijania projektów radiowych, które realizujemy – mówi Andrzej Mielimonka, prezes Multimedia.
Według Leszka Kozioła, prezesa Radia Eska (należy do Grupy Radiowej Time, części ZPR Media), franczyza jest rozwiązaniem dobrym, pod warunkiem że mowa o produkcie dobrym i sprawdzonym. Jego zdaniem w radiu jest to tym bardziej ważne, że wiąże się ze zmianą nazwy stacji. Dlatego decyzje trzech stacji, które zawarły umowy franczyzowe z powstałą niedawno siecią Zet Gold, Kozioł ocenia jako ryzykowne.
Grupa Radiowa Time, podobnie jak Eurozet, umowy franczyzowe podpisuje od lat. Teraz przygotowuje ofertę franczyzy w Vox FM, Esce Rock i Radiu Wawa. Zdaniem Leszka Kozioła wybór między czterema produktami pozwoli właścicielom stacji lokalnych na zaoferowanie słuchaczom oferty programowej, na którą zapotrzebowanie na danym rynku może być największe.
Stacji przyłączonych na podstawie umów franczyzowych nie ma za to w swoich sieciach Grupa Radiowa Agory, a jej przedstawiciele o planach na przyszłość w tym zakresie nie chcieli się oficjalnie wypowiadać. Są też tacy radiowcy, którzy nieoficjalnie twierdzą, że franczyza może być powodem cofnięcia koncesji stacji przez KRRiT, ale w ostatnich latach żadnego takiego przypadku nie odnotowano.

(KOZ, 01.01.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.