Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 10, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawca Radia Maryja to już recydywista w ukrywaniu przekazu reklamowego

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Warszawską Prowincję Redemptorystów, nadawcę Radia Maryja, 1 tys. zł kary za za emisję ukrytego przekazu handlowego.

Do KRRiT trafiła skarga na audycję z 28 grudnia ub.r. ”Chcemy też w telewizji naszej pokazywać to, co jest dobrego w ojczyźnie. Jest miejsce na reklamę w telewizji. Chcemy mówić o tym, co jest dobre, co jest pozytywne, o sukcesach ludzi, o tym, co proponują innym. I dlatego pomyślcie już o reklamie (…). W następnym czasie będziemy podawali namiary, gdzie można zwracać się do nas w sprawie reklamy” – mówił w tym programie dyrektor rozgłośni ojciec Tadeusz Rydzyk.
W ocenie KRRiT analizowana wypowiedź wyczerpuje znamiona ukrytego przekazu handlowego. ”W programie nadawcy społecznego (Radio Maryja ma taki status – przyp. red.), którego program w ogóle nie może zawierać przekazów handlowych w audycji, słuchacze spodziewają się uzyskania obiektywnego przekazu, relacji omawianych zagadnień, nie zaś przekazów handlowych, zachęcających do zakupu czasu reklamowego w programie TV Trwam” - czytamy w komunikacie KRRiT.
Warszawskiej Prowincji Redemptorystów, nadawcy Radia Maryja, przysługuje prawo do odwołania się od kary.
W październiku br. KRRiT nałożyła 13 tys. zł na Warszawską Prowincję Redemptorystów – też za emisję ukrytego przekazu handlowego.

(KOZ, 10.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.