Dział: RADIO

Dodano: Październik 20, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Muzo.fm już nadaje

Muzo.fm zastąpiło Radio PiN

Serwisem ”MuzoNews” w poniedziałek o 6 rano rozpoczęło nadawanie Muzo.fm, które zastąpiło w eterze Radio PiN.

Pierwszy serwis poprowadzili razem Agnieszka Witkowicz-Matolicz i Piotr Knąber, wcześniej dziennikarze Radia PiN. ”Na zegarach minuta po 6, a to znaczy, że właśnie wystartowało nowe radio – Muzo.fm” - powiedziała Agnieszka Witkowicz-Matolicz. ”Słychać nas w 11 największych miastach w Polsce, w naszym zasięgu jest pięć milionów słuchaczy” – dodał Piotr Knąber. Poinformowali, że Muzo.fm będzie grać muzykę z szeroko rozumianego nurtu rocka i ambitnego popu.

”Pomysł na Muzo.fm jest prosty: najlepsze kawałki wszechczasów, nowości muzyczne, które przeszły przez gęste sito naszych redakcyjnych gustów a wszystko to okraszone świetnie redagowanymi newsami i przystępnie podanymi tematami biznesowymi. Jestem pewien, że na takie radio jest miejsce w przestrzeni medialnej i takiego radia chcą słuchacze” - stwierdził w komunikacie prasowym Marcin Bisiorek, dyrektor programowy Muzo.fm.

Co godzina od 6 do 18 w dni powszednie stacja emituje serwisy informacyjne ”Muzo News”. O 22.30 nadawany ma być ”Muzo Magazyn”, czyli informacyjne i biznesowe podsumowanie dnia. Poranek tworzą dwie audycje - ”AiR Show” (od 6 do 8) Agnieszki Witkowicz-Matolicz i Radosława Nałęcza oraz ”Przepraszamy za usterki” (od 8 do 10) Michała Figurskiego i Kamila Olszewskiego. Od 10 do 13 gospodarzem programu jest Robert Zawieja, a przez kolejne trzy godziny – Jarosław Wendrowski. Od 16 do 18 w ramówce umieszczono interaktywne pasmo ”HaloMuzo” Idalii Tomczak i Konrada Olszewskiego, a od 18 do 20 – listę przebojów ”Po prostu RFN – Republika Fajnych Numerów”. Wieczorem słuchać będzie można audycji autorskich.

Część audycji z Muzo.fm przypomina programy znane dawniej z Eski Rock, jak ”HaloMuzo” (w Esce Rock ”Radar”, również ci sami prowadzący) i lista przebojów ”Po prostu RFN – Republika Fajnych Numerów” (w Esce Rock – ”NRD – Najlepsza Rockowa Dwudziestka”).
Czy w związku z tym Grupa Radiowa Time podejmie jakieś kroki? – Skupiamy się na własnych projektach i nie przyglądamy się działaniom konkurencji – odpowiada tylko Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time.

Celem nowego właściciela jest osiągnięcie przez Muzo.fm udziału w czasie słuchania na poziomie 1 proc. w ciągu roku od startu. – Osiągnięcie zakładanej słuchalności to bardzo ambitne założenie – ocenia Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu. Radio PiN w trzecim kwartale br. miało 0,1 proc. słuchalności (badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown). – Radio PiN było unikatowym formatem, spotkałem wiele pozytywnych opinii na jego temat. Rynek reklamy radiowej jest jednak zbyt płytki na sukces finansowy takiego projektu, stąd pewnie poszukiwanie innej, szerszej muzycznie i programowo formuły – komentuje Matuszyński. W ostatnich dniach Muzo.fm grało samą muzykę. – To, co teraz pojawia się na antenie, jest dalekie od wyraźnego formatu muzycznego. Z taką propozycją trudno będzie walczyć o wysokie pozycje w rankingach – uważa.

W piątek Telewizja Polsat podpisała przedwstępną umowę zakupu za 4,3 mln zł 100 proc. akcji Radia PiN SA (nadawca nowego radia Muzo.fm) od spółek Karswell Ltd. (kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka) i Sensor Overseas Ltd. (należącej do Heronima Ruty).

(KOZ, 20.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.