Zapisz się na:
Pressletter

Jury Humianiuk, białoruski współpracownik Polskiego Radia, nie żyje



21.01.2013 08:31

Nie żyje białoruski dziennikarz Jury Humianiuk, współpracownik redakcji białoruskiej Polskiego Radia - podała Polska Agencja Prasowa.

Humianiuk współpracował także z Radiem Racja, nadającą po białorusku radiostacją finansowaną ze środków polskiego MSZ. Był stałym współpracownikiem białostockiego miesięcznika "Czasopis", a także autorem wierszy i powieści. Należał do niezależnego Związku Pisarzy Białoruskich oraz białoruskiego PEN-Centru.

 
W ostatnią sobotę wieczorem wypadł z dziewiątego piętra internatu w Grodnie. Na razie nieznane są okoliczności tego zdarzenia. Jak podaje PAP, polonijna dziennikarka Ines Todryk-Pisalnik, która rozmawiała ze świadkiem, napisała na Facebooku: "Mówi, że Jura rzucił się z 9. piętra".
 
Opozycyjna gazeta "Nasza Niwa" pisze z kolei, że matka dziennikarza sugeruje, iż mogło to być zabójstwo. Milicja wstępnie skłania się ku wersji samobójstwa. Internat znajduje się w pobliżu domu, w którym dziennikarz mieszkał.
 
Nina Barszczewska z białoruskiej redakcji Polskiego Radia jest zszokowana tym, co się stało. - Nic nie wskazywało na to, że nosi się z zamiarem odebrania sobie życia. Z jego wierszy wprawdzie widać było pesymizm, ale generalnie przecież o optymizm na Białorusi dość trudno - mówi "Presserwisowi".
 
Dla Polskiego Radia Humianiuk pracował pod pseudonimem Wacław Haliński. Zajmował się tematyka polityczną, ale - zdaniem Barszczewskiej - bliższa mu była tematyka kulturalna. - Jeździł po całej Białorusi, robił reportaże z wydarzeń kulturalnych, wernisaży, wystaw. Był wszechstronnie wykształcony, ukończył polonistykę w Grodnie - opowiada dziennikarka.
 
Humianiuk był zaangażowany w działalność opozycyjną. Latem 2011 roku podczas jednego z tzw. milczących protestów w Grodnie, których uczestnicy zbierają się na centralnych placach miast, klaszcząc lub tupiąc, ale nie wznosząc haseł antyrządowych, został aresztowany na 12 dni. (PAP, AMS)
 
 

 
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



Do Tok FM wraca audycja o seksie

Prowadzący popołudniowy blok weekendowy w RMF FM wrócił do Kielc

Tok FM liderem na Twitterze, rozgłośnie zakładają kolejne profile

Zmarł Bohdan Tomaszewski - mistrz polskiego dzienniarstwa sportowego

KRRiT: Czy już można ustalić termin wyłączenia naziemnego radia analogowego?


A A A


Inne artykuły








Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

Kopytko, czyli media i przerost jednego organu

Nie ma organizmu, który rozwijałby się tak dynamicznie jak media. Zmiany widać z dnia na dzień. Wzrost, przerost, gigantyzm. Tyle że jednego organu.

Wirtualna Polska zmierza na parkiet

Prospekt emisyjny jest już w Komisji Nadzoru Finansowego. Alternatywa to sprzedaż akcji portalu inwestorowi branżowemu.

Miliard na kampanie SEM?

Ponad miliard złotych nakładów na reklamę SEM w polskim internecie, prawie 40-procentowy udział w globalnych wydatkach na reklamę internetową i blisko jedna trzecia wyszukiwań za pomocą urządzeń mobilnych - to trzy wskaźniki, które według ekspertów z branży ankietowanych przez Interaktywnie.com, ziszczą się do końca 2015 roku. Wzrost rynku marketingu w wyszukiwarkach nie będzie może okazały, ale z pewnością nie należy spodziewać się spadków.

Bezprzewodowe ładowarki

Smartfony, tablety, a coraz częściej także smartwatche i inne podłączone do sieci urządzenia mobilne, wymagają ładowania przynajmniej raz na dobę. Ikea postanowiła wyjść naprzeciw tej potrzebie i zaprojektowała linię mebli, wyposażonych w bezprzewodowe ładowarki. Nowe rozwiązania zostały zapowiedziane na targach MWC 2015 i powstaną we współpracy z konsorcjum Wireless Power Consortium.

Najnowszy numer

Okładka Press

Ludzie nie są nudni

Z reportażystą Filipem Springerem rozmawia Mariusz Kowalczyk.

Nasze debaty

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor
redaktor stron WWW
dziennikarz prasowy
ilustrator
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine