Zapisz się na:
Pressletter

Jury Humianiuk, białoruski współpracownik Polskiego Radia, nie żyje



21.01.2013 08:31

Nie żyje białoruski dziennikarz Jury Humianiuk, współpracownik redakcji białoruskiej Polskiego Radia - podała Polska Agencja Prasowa.

Humianiuk współpracował także z Radiem Racja, nadającą po białorusku radiostacją finansowaną ze środków polskiego MSZ. Był stałym współpracownikiem białostockiego miesięcznika "Czasopis", a także autorem wierszy i powieści. Należał do niezależnego Związku Pisarzy Białoruskich oraz białoruskiego PEN-Centru.

 
W ostatnią sobotę wieczorem wypadł z dziewiątego piętra internatu w Grodnie. Na razie nieznane są okoliczności tego zdarzenia. Jak podaje PAP, polonijna dziennikarka Ines Todryk-Pisalnik, która rozmawiała ze świadkiem, napisała na Facebooku: "Mówi, że Jura rzucił się z 9. piętra".
 
Opozycyjna gazeta "Nasza Niwa" pisze z kolei, że matka dziennikarza sugeruje, iż mogło to być zabójstwo. Milicja wstępnie skłania się ku wersji samobójstwa. Internat znajduje się w pobliżu domu, w którym dziennikarz mieszkał.
 
Nina Barszczewska z białoruskiej redakcji Polskiego Radia jest zszokowana tym, co się stało. - Nic nie wskazywało na to, że nosi się z zamiarem odebrania sobie życia. Z jego wierszy wprawdzie widać było pesymizm, ale generalnie przecież o optymizm na Białorusi dość trudno - mówi "Presserwisowi".
 
Dla Polskiego Radia Humianiuk pracował pod pseudonimem Wacław Haliński. Zajmował się tematyka polityczną, ale - zdaniem Barszczewskiej - bliższa mu była tematyka kulturalna. - Jeździł po całej Białorusi, robił reportaże z wydarzeń kulturalnych, wernisaży, wystaw. Był wszechstronnie wykształcony, ukończył polonistykę w Grodnie - opowiada dziennikarka.
 
Humianiuk był zaangażowany w działalność opozycyjną. Latem 2011 roku podczas jednego z tzw. milczących protestów w Grodnie, których uczestnicy zbierają się na centralnych placach miast, klaszcząc lub tupiąc, ale nie wznosząc haseł antyrządowych, został aresztowany na 12 dni. (PAP, AMS)
 
 

 
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



Antyradio podstawia pociąg na Przystanek Woodstock

Grupa RMF podnosi ceny reklam na jesień

KRRiT nie powołała na prezesa Radia Białystok byłej rzeczniczki wojewody

Radio Gra ma zająć miejsce RMF Maxxx we Wrocławiu

Radio Norda FM gra w formacie Radia Vox FM


A A A


Inne artykuły








Najnowszy numer

Okładka Press

Wszystkie role Lizuta

Jak dziennikarz religijny „Gazety Wyborczej” stał się współpracownikiem Kuby Wojewódzkiego i celebrytą.

Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

Dziurawe smartwatche

Dostępne obecnie inteligentne zegarki pod względem bezpieczeństwa są dziurawe jak sito - uważają eksperci Hewlett-Packard. Firma przetestowała dziesięć najpopularniejszych modeli.

Google inwestuje w podróże

Secret Escapes, brytyjski start-up działający na rynku ofert turystycznych ogłosił, że w ramach rundy finansowania pozyska 60 mln USD na dalszy rozwój i ekspansję w Azji.

To mnie wkurza. Święte Google, czyli ile kosztuje darmowe u mistrza PR-u

O Google najczęściej mówi i pisze się dobrze lub bardzo dobrze. Gigant z Mountain View nie wzbudza kontrowersji, unika głośnych batalii patentowych, słynie z otwartości, darmowości i dobrego podejścia do zatrudnionych ludzi. Słowem milutki delfin w morzu pełnym rekinów biznesu. Tylko czy aby na pewno?

Premiera Windowsa 10 już za trzy dni. Czy nowy system spełni nadzieje Microsoftu?

Multiplatformowy i intuicyjny ma być przepustką Microsoftu do mobilnego świata. Musi być. Bo na razie firma z Redmond mocno odstaje od swoich starych konkurentów - Apple czy Samsunga, a nowi - tacy jak Xiaomi czy Huawei - nie śpią. Tylko, czy powrót menu "start" i brak kłujących po oczach kafli wystarczy?

Nasze debaty

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor
fotoreporter
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine