Zapisz się na:
Pressletter

Jury Humianiuk, białoruski współpracownik Polskiego Radia, nie żyje



21.01.2013 08:31

Nie żyje białoruski dziennikarz Jury Humianiuk, współpracownik redakcji białoruskiej Polskiego Radia - podała Polska Agencja Prasowa.

Humianiuk współpracował także z Radiem Racja, nadającą po białorusku radiostacją finansowaną ze środków polskiego MSZ. Był stałym współpracownikiem białostockiego miesięcznika "Czasopis", a także autorem wierszy i powieści. Należał do niezależnego Związku Pisarzy Białoruskich oraz białoruskiego PEN-Centru.

 
W ostatnią sobotę wieczorem wypadł z dziewiątego piętra internatu w Grodnie. Na razie nieznane są okoliczności tego zdarzenia. Jak podaje PAP, polonijna dziennikarka Ines Todryk-Pisalnik, która rozmawiała ze świadkiem, napisała na Facebooku: "Mówi, że Jura rzucił się z 9. piętra".
 
Opozycyjna gazeta "Nasza Niwa" pisze z kolei, że matka dziennikarza sugeruje, iż mogło to być zabójstwo. Milicja wstępnie skłania się ku wersji samobójstwa. Internat znajduje się w pobliżu domu, w którym dziennikarz mieszkał.
 
Nina Barszczewska z białoruskiej redakcji Polskiego Radia jest zszokowana tym, co się stało. - Nic nie wskazywało na to, że nosi się z zamiarem odebrania sobie życia. Z jego wierszy wprawdzie widać było pesymizm, ale generalnie przecież o optymizm na Białorusi dość trudno - mówi "Presserwisowi".
 
Dla Polskiego Radia Humianiuk pracował pod pseudonimem Wacław Haliński. Zajmował się tematyka polityczną, ale - zdaniem Barszczewskiej - bliższa mu była tematyka kulturalna. - Jeździł po całej Białorusi, robił reportaże z wydarzeń kulturalnych, wernisaży, wystaw. Był wszechstronnie wykształcony, ukończył polonistykę w Grodnie - opowiada dziennikarka.
 
Humianiuk był zaangażowany w działalność opozycyjną. Latem 2011 roku podczas jednego z tzw. milczących protestów w Grodnie, których uczestnicy zbierają się na centralnych placach miast, klaszcząc lub tupiąc, ale nie wznosząc haseł antyrządowych, został aresztowany na 12 dni. (PAP, AMS)
 
 

 
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



Robert Biedroń laureatem Nagrody Radia Tok FM

RMF Maxxx w akcji antenowej namawia do parodiowania obietnic wyborczych

"Sorry, mamy taki klimat" - Srebrne Usta Trójki dla Bieńkowskiej

Kamil Dąbrowa, Leszek Kozioł i Emil Marat o odejściu Rafała Olejniczaka (opinie)

Rafał Olejniczak nie będzie już naczelnym Radia Zet


A A A


Inne artykuły








Jedynki gazet

Gazeta Wyborcza

Przegląd mediów

LeasingTeam: Albo test, albo zwolnienie. Tak się testuje ludzi TVP na śmieciówkach

LeasingTeam: Albo test, albo zwolnienie. Tak się testuje ludzi TVP na śmieciówkach

Nieudany skok Ryszarda Bugaja na Agorę

W "Gazecie Wyborczej", broniąc interesu podatników i obywateli, zwalczamy patologiczne układy biznesowo-polityczne, takie jak afera żelatynowa, afera Rywina, Orlenu, hazardowa czy afery w systemie SKOK-ów. Niestety, zwykle wtedy następuje kontratak, po którym musimy prostować fałszywe tezy. Tym razem Ryszarda Bugaja.

10 sygnałów, że Twoja firma powinna zainwestować w social media

W XXI wieku marki powinny podążać za trendami i nowymi technologiami. Jednym z nich są media społecznościowe z których korzystają miliardy osób na całym świecie i stale zdobywają popularność wśród przedsiębiorców. To potężne narzędzie, ale trzeba je odpowiednio wykorzystać, a ku temu muszą wystąpić pewne przesłanki. Oto 10 sygnałów które przekonają Cię, że powinieneś/powinnaś (i dlaczego) poważnie zastanowić się nad inwestycją w social media.

12-godzinne zmiany i tysiące komentarzy dziennie. Jak działają zawodowi rosyjscy trolle?

Armia zawodowych prokremlowskich trolli spamuje codziennie serwisy społecznościowe, również zagraniczne, tysiącami komentarzy. Jak to jest zorganizowane? Kto tych ludzi zatrudnia? Ile zarabiają? Czy trudno dostać taką pracę? O tym wszystkim opowiedział w Radiu Wolna Europa bloger, który pracował jako troll.

Najnowszy numer

Okładka Press

W stadzie nosorożców

Z Wojciechem Zimińskim rozmawia Jacek Nizinkiewicz.

Nasze debaty

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

dziennikarz prasowy
redaktor stron WWW
fotoreporter
redaktor
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine