ZFPR chce uporządkować zasady organizowania przetargów na usługi PR
(fot. freerangestock.com)
Związek Firm Public Relations zaproponował zasady organizowania przetargów na usługi public relations dla klientów i agencji.
Zaproponowany zbiór zasad ma ułatwić podmiotom organizującym i biorącym udział w przetargach przestrzeganie dobrych praktyk rynkowych. Przygotowane przez Związek zasady dla zamawiających dotyczą m.in. liczby agencji zapraszanych do przetargów, harmonogramu przetargowego, jawności działań firm i ochrony prawnej ofert.
Zbiór zasad kierowanych do agencji określa m.in. warunki płatności, komunikacji z zamawiającym i składania mu obietnic. "Szacujemy, że w Polsce organizowanych jest około 2 tysięcy przetargów na usługi public relations rocznie, z których tylko niewielki procent - około 8% - jest rozstrzyganych. (...) Chcielibyśmy, aby nasza inicjatywa została potraktowana jako podstawa do stworzenia wzorca ogólnie przyjętego postępowania" - pisze w oświadczeniu prasowym Norbert Ofmański, prezes ZFPR.
(AMS, 20.05.2015)