Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 16, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PR-owcom coraz trudniej dotrzeć do dziennikarzy komunikatem prasowym

71 proc. dziennikarzy obiecuje PR-owcom, że zapozna się z przesłanym komunikatem prasowym (fot. materiały prasowe)

73 proc. dziennikarzy od razu wyrzuca słabą merytorycznie lub niekompletną informację prasową - wynika z badania firmy pr.co i agencji d*fusion communication.

Sondaż dotyczący stosunku dziennikarzy m.in. do komunikatów prasowych został przeprowadzony 6-28 sierpnia br. wśród 82 pracowników mediów z całej Polski.

44 proc. badanych dziennikarzy przyznało, że otrzymuje powyżej 30 informacji prasowych każdego dnia (średnio 150 informacji tygodniowo). Ponad 70 proc. dziennikarzy czyta od 5 do 30 proc. otrzymanych informacji. Tylko co dziesiąty zaś zapoznaje się ze wszystkimi materiałami.

Słaba merytorycznie lub nietrafiona (po względem tematyki) informacja w 73 proc. przypadków trafia od razu do kosza. Przy okazji może stać się jeszcze redakcyjnym pośmiewiskiem, bo 20 proc. respondentów komentuje głośno fakt otrzymania takiego komunikatu. 37 proc. dziennikarzy bez zastanowienia kasuje wiadomość, która ich zdaniem jest za duża.

Z sondażu wynika, że 37 proc. dziennikarzy informacje od PR-owców najczęściej czyta przy porannej kawie. 41 proc. zapytanych traktuje materiały PR jako źródło wiedzy w sytuacjach, gdy brakuje im tematów. Co czwarty respondent przyznaje, że nie ma w ogóle ochoty na przeglądanie komunikatów od firm, a co dziesiąty otwiera je w sytuacji, gdy musi opróżnić skrzynkę mailową.

Z sondażu wynika, że poszukując informacji o danej firmie, dziennikarze korzystają głównie z Internetu: strony firmowe (71 proc.), Google lub Wikipedia (44 proc.), biuro prasowe (41 proc.). Z osobami odpowiedzialnymi za komunikację kontaktuje się 37 proc. badanych.

 

(DR, 16.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.