Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Lipiec 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencja Partner of Promotion liderem przychodów w rankingu ZFPR

(fot. zfpr.pl)

Agencja Partner of Promotion znalazła się na czele rankingów agencji PR za 2013 rok przygotowanego przez Związek Firm Public Relations.

ZFPR przygotował dwa rankingi. Jeden obejmuje zestawienie firm PR wg tzw. fee income - czyli przychodów agencji z honorariów, drugi - to zestawienie agencji według przychodów netto ze sprzedaży usług. 
W pierwszym pozycję lidera zajęła agencja Partner of Promotion z wynikiem 15,5 mln zł. Druga jest MSL Group (10,5 mln zł), a trzecia Grayling Poland (7,9 mln zł). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Hill + Knowlton Strategies (7,1 mln zł), Walk (5,8 mln zł), Grupa On Board (5,3 mln zł), Martis Consulting (4,9 mln zł), Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants (4,7 mln zł), Multi Communications (4,6 mln zł).
Pierwsze miejsce w rankingu według przychodów netto ze sprzedaży usług zajęła również agencja Partner of Promotion z 36,4 mln zł przychodu. Druga pod tym względem jest Walk - 17,6 mln zł, a trzecia - Havas PR Warsaw - 14,1 mln zł. Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajmują: Multi Communications (12,7 mln zł), MSL Group (12,5 mln zł), Grayling Poland (12,5 mln zł), Marketing & Communications Consultants (10,7 mln zł), Grupa On Board (10,6 mln zł), Hill + Knowlton Strategies (10,2 mln zł), Lighthouse Consultants (6,1 mln zł).
Jak podaje ZFPR, zestawienie fee income zdecydowanie lepiej oddaje faktyczną pozycję agencji PR na rynku, prezentując prawdziwy charakter usług PR, których zasadniczą wartością jest praca konsultantów polegająca na doradztwie komunikacyjnym w takich obszarach jak odpowiedzialność społeczna biznesu, komunikacja zmian, zarządzanie kryzysem czy wartościami przedsiębiorstw.
W tegorocznym rankingu udział wzięło 27 agencji w tym jedna spoza grona agencji zrzeszonych w ZFPR.
Łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów agencji w ub.r. to 101,3 mln zł netto. Ogólny przychód ze sprzedaży wynosi 189 mln zł netto. Są to wyniki wygenerowane przez ponad 640 konsultantów zatrudnionych w największych firmach public relations w Polsce. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta ok. 158 tys. zł.
Audytorem rankingu była firma Grupa Strategia.

(BG, 01.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.