Tylko "Świat Wiedzy" poprawił sprzedaż wśród miesięczników popularnonaukowych
W segmencie miesięczników historycznych i popularnonaukowych tylko "Świat Wiedzy" (Wydawnictwo Bauer) poprawił sprzedaż w pierwszym półroczu br. Pozostałe tytuły miały co najmniej kilkunastoprocentowe spadki.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy najwyższą średnią sprzedaż w tym okresie miał "Świat Wiedzy" - 102 332 egz. (wzrost o 1,72 proc. względem pierwszego półrocza 2014 roku). Na drugim miejscu był miesięcznik "Focus" (Burda Publishing Polska) - 60 448 egz. (spadek o 15,52 proc.). Dalej uplasował się "National Geographic Polska" (Burda NG Polska) - 33 891 egz. (spadek o 16,27 proc.). Największy spadek odnotował "Focus Historia" (Burda Publishing Polska) - o 22,91 proc., do 20 975 egz.
W zestawieniu nie ma miesięcznika "21. Wiek" (Amconex), który od kwietnia br. nie składał deklaracji w ZKDP. W marcu br. jego sprzedaż wyniosła 7172 egz.
(IKO, 16.09.2015)