Okładka nowego "Wprost" taka jak "Newsweeka" sprzed dwóch lat
Okładka "Newsweek Polska" z 2013 roku i "Wprost" z wczoraj
Okładka najnowszego wydania "Wprost" (AWR Wprost) jest podobna do okładki tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) z lipca 2013 roku.
Okładka aktualnego "Wprost" to zapowiedź artykułu Agaty Jankowskiej i Mariusza Cieślika "Polska fantazja erotyczna". Okładka "Newsweeka" sprzed dwóch lat odnosiła się do artykułu poświęconego wielokątom seksualnym. W obu przypadkach wykorzystano w podobnym ujęciu fotografie trzech nagich osób.
Bartosz Marczuk, zastępca redaktora naczelnego "Wprost", zaprzecza, że sięgnięto po pomysł konkurencji. - Nie sugerowaliśmy się okładką "Newsweeka". O jej istnieniu nawet nie wiedziałem - zapewnia Marczuk. Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny "Wprost", przekonuje, że jest to zbieg okoliczności: - Zdjęcie okładkowe kupiliśmy z agencji fotograficznej. Gdybym wiedział, że podobne było w "Newsweeku", na pewno nie zdecydowałbym się na nie - mówi naczelny tygodnika.
(IKO, 25.08.2015)