Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 06, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy dzienników dostosowują się do urlopów Polaków

Wydawcy dzienników na okres wakacyjny dostosowują swoje strategie dystrybucyjne do planów urlopowych Polaków. Zwiększają dystrybucję w znanych kurortach i podczas imprez masowych.

- Oczywiście, nasze tytuły charakteryzują się dużą zmiennością sprzedaży w okresie letnim - mówi Rafał Kamiński, dyrektor dystrybucji Ringier Axel Springer Polska, odpowiedzialny m.in. za dystrybucję dzienników "Fakt" i "Przegląd Sportowy". - Planując sprzedaż w letnich miesiącach, bierzemy pod uwagę fluktuację ludności związaną z sezonem urlopowym i odpowiednio zmieniamy strukturę dostaw. Przez całe lato obejmujemy specjalnym nadzorem całoroczne punkty sprzedaży, które mieszczą się w miejscowościach turystycznych, oraz te, które powstają specjalnie na potrzeby sezonu wakacyjnego. Wspieramy wakacyjną sprzedaż przez umieszczanie w punktach sprzedaży sezonowej specjalnych ekspozytorów i nośników prasy, które stawiamy w ważnych w danej miejscowości punktach handlowych, np. sklepach spożywczych - tłumaczy Kamiński. 
- Na czas wakacji "Gazeta Wyborcza" nie wprowadza zasadniczych zmian w dystrybucji swoich wydań. Jak co roku zostaną nieco zwiększone nakłady "Gazety Wyborczej" w nadmorskich miejscowościach - mówi natomiast Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory. Przybędzie też sezonowych punktów sprzedaży oraz kawiarń i restauracji, które będą oferować "Gazetę Wyborczą". - W Trójmieście i okolicach od 1 lipca działa Newstruck, czyli samochód, z którego sprzedawana jest "Gazeta Wyborcza" dostępna z kawą gratis - dodaje Staniszewska. Newstruck będzie się przemieszczać po Trójmieście i rejonach nadmorskich. W pierwszych dniach lipca zostanie ustawiony m.in. przy dworcu w Gdyni i na Targu Rybnym w Gdańsku.
Dużo rzadziej w wakacje będzie ukazywać się natomiast bezpłatne "Metro". - Od 13 lipca do 7 sierpnia "Metro" ukazuje się tylko w poniedziałki i piątki. Redakcja, jak co roku, ma w tym czasie przerwę wakacyjną - mówi Staniszewska. - W każdą środę kolporterów "Metra" będzie można spotkać w nadmorskich kurortach (Gdańsk, Sopot, Gdynia, Rewa, Władysławowo) i otrzymać od nich "Wakacje z Metrocafe.pl". Będzie to specjalne wydanie "Metra" z najciekawszymi treściami z serwisu Metrocafe.pl - mówi Staniszewska. Agora uruchomiła Metrocafe.pl 22 czerwca.
Dzienniki stawiają też na imprezy plenerowe. "Gazeta Wyborcza" będzie dostępna podczas wielu imprez lokalnych, którym patronuje lub jest ich organizatorem, np. na festiwalach Audioriver w Płocku, Dwa Brzegi w Kazimierzu, Inne Brzemienia w Lublinie, Festiwalu Światła Skyway Toruń i Ińskim Lecie Filmowym. "Fakt" natomiast jest obecny na imprezach z cyklu "Lato Zet i Dwójki". Wydawcy starają się dopasować do preferencji urlopowych czytelników i popularności kurortów. - Nasz dział dystrybucji przez całe lato pozostaje w kontakcie z kluczowymi sieciami i dystrybutorami. Informacje, które stamtąd otrzymujemy, mają decydujący wpływ na planowanie alokacji nakładów zapewniających odpowiednie nasycenie punktów sezonowych - tłumaczy Kamiński.

(JM, 06.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.