Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 26, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media jawnie popierające Komorowskiego, nie poczuwają się do jego porażki

"Gazeta Wyborcza" jawnie poparła w wyborach prezydenta Bronisława Komorowskiego

Jawne poparcie przez "Gazetę Wyborczą" prezydenta Bronisława Komorowskiego nie oznacza jeszcze, że dziennik w podobny sposób określi się podczas jesiennych wyborów parlamentarnych. Niemniej media nie zrezygnują z wyrazistości politycznej.

Wczoraj w "Rzeczpospolitej" redaktor naczelny TV Republika Tomasz Terlikowski napisał, że największymi przegranymi kampanii prezydenckiej nie są politycy, ale dziennikarze. "Nie, nie mówię o wszystkich, którzy ujawnili w tej kampanii swoje poglądy. To dla mnie normalne i cieszę się, że przedstawiciele polskich mediów wreszcie zaczęli otwarcie mówić o swoich przekonaniach, zamiast skrywać je pod maską pseudoobiektywizmu" - napisał Terlikowski. Swój zarzut kieruje od do tych, którzy zachowywali się jak "rzecznicy prasowi władzy", głównie do Tomasza Lisa i Moniki Olejnik.
- Niewątpliwie doszło do przypadków, kiedy zbyt radykalne narzucanie swoich poglądów obrażało innych. Nie bronię mediom dokonywania wyborów politycznych, lecz atak niektórych mainstreamowych pism na Andrzeja Dudę mógł spowodować reakcję przeciwnej strony i zachęcić do czynnego protestowania - komentuje Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".
Zdaniem ekspertów od marketingu politycznego, to największe media, które poparły prezydenta Komorowskiego, stoją za jego porażką wyborczą, bo zagłaskały go na śmierć.
Media popierające Komorowskiego nie uważają, że porażka prezydenta to ich zasługa (wybory wygrał Andrzej Duda, uzyskując 51,55 proc. głosów). Jacek Żakowski, publicysta "Polityki", przekonuje, że popieranie polityków przez prasę nie miało znaczącego wpływu na wynik wyborów. - Wpływ na elektorat jest minimalny, gdyż większość wyborców umiarkowanie korzysta z mediów. Nieskuteczność tych działań nie wynika ze słabej perswazji, lecz z tego, że informacje docierają do osób już przekonanych - mówi Żakowski.
Jawnie za Bronisławem Komorowskim opowiedziała się w piątek "Gazeta Wyborcza" w tekście "Nasz prezydent, wasz prezes". Dlaczego? - Wzorem prasy brytyjskiej i amerykańskiej postanowiliśmy, po zebraniu redakcyjnym, ogłosić stanowisko "Gazety Wyborczej". Popierając Bronisława Komorowskiego, opowiadaliśmy się za naszymi wartościami: demokracja parlamentarna, wolny rynek, sprawiedliwość społeczna, integracja europejska, tolerancja światopoglądowa, wolność jednostki i prawa człowieka. Nie rozważaliśmy jeszcze, czy postąpimy podobnie w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Tu sprawa jest bardziej skomplikowana. Nie popieramy natomiast konkretnych partii politycznych, nie hołdujemy logice plemiennej - mówi Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".
Według Bogusława Chraboty w nadchodzących wyborach media również będą sygnalizowały swoje preferencje polityczne. - Powtórzą ten mechanizm. Trudno jest uciec przed pokusą tożsamości i wyrazistości politycznej - mówi Chrabota.
Podczas tej kampanii okazało się, że media nadal przedkładają konkurowanie ze sobą nad przekazywanie swoim odbiorcom pełnej informacji. Najpierw stacje TVN nie informowały o debacie prezydenckiej w TVP i Polsacie, która była głównym tematem dla wszystkich innych mediów, a potem TVP przemilczała debatę w TVN. - Dlaczego mielibyśmy promować konkurencyjne stacje? - pyta Krzysztof Ziemiec, prowadzący "Wiadomości" TVP 1. Ale już Jarosław Gugała, szef "Wydarzeń" Polsatu, jest zdziwiony, że TVN nie wspomniał o debacie jego telewizji i TVP. - Taka postawa jest bez sensu, ale poniekąd rozumiem ich działania. W Polsacie poinformowaliśmy widzów o debacie w TVN - mówi Jarosław Gugała.

(IKO, 26.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.