Reklamy ”The Times” w druku i w wersji elektronicznej kosztują już tyle samo
Dziennik ”The Times” zrównał ceny reklam w wersji drukowanej i mobilnej, tłumacząc, że ich efektywność jest podobna.
Jak podaje branżowy serwis ”Press Gazette”, grupa wydawnicza News UK (część koncernu News Corp.) zawarła porozumienie z domami mediowymi, którego głównym elementem jest podniesienie cen reklam w wersji gazety na tablety. Wydawca wskazuje, że wpływ tę decyzję miały wyniki badań porównawczych dotyczących zachowań czytelników wersji drukowanej i elektronicznej, które dowiodły, że przekaz reklamowy w obu edycjach gazet ma podobną efektywność. Dlatego koszt reklamy kalkulowany w oparciu o wskaźnik CPM (koszt dotarcia do tysiąca odbiorców) będzie w obu przypadkach taki sam.
Średni nakład ”The Times” w druku przekracza obecnie 393 tys. egz., a średnia liczba czytelników e-wersji gazety to ponad 76 tys.
(LL, 20.05.2015)