Springer rośnie finansowo dzięki biznesom cyfrowym
Koncern medialny Axel Springer (m.in. “Bild” i “Die Welt”) opublikował dzisiaj swoje sprawozdanie finansowe za ub.r., z którego wynika, że rosną jego przychody i zyski.
Obroty niemieckiej firmy w 2014 roku osiągnęły poziom 3,04 mld euro i były o 8,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Aż o 11,6 proc. wzrósł rok do roku wynik finansowy Springera (EBITDA), który wyniósł 507 mln euro. Prezentujący wyniki prezes koncernu Mathias Döpfner przyznał, że duży wpływ na pozytywny obraz finansów firmy miał rozwój segmentu drobnych ogłoszeń internetowych (m.in. nieruchomości, motoryzacja, praca) i zapowiedział dalsze inwestycje w biznesy oparte na mediach cyfrowych. Cyfrowe biznesy Springera odpowiadały w ub.r. za ponad połowę obrotów firmy oraz za trzy czwarte jej wpływów reklamowych oraz zysków.
Döpfner ujawnił również, że Springer ma ambitne plany dotyczące rynków amerykańskiego i brytyjskiego. Szczegóły tych inwestycji nie zostały ujawnione.
(LL, 04.03.2015)