Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wykorzystanie artykułu z dziennika kosztuje od 250 do 500 zł

Dzienniki, który przyjęły współny regulamin korzystania z artykułów prasowych, poinformowały o tym na pierwszych stronach.

Według cenników wydawców prasy ceny za publikację ich artykułów przez konkurencję wahają się od 250 ("Dziennik Gazeta Prawna", Polskapresse) do 500 zł ("Puls Biznesu"). Nie wszystkie redakcje, które wprowadziły "Regulamin korzystania z artykułów prasowych" zdążyły ogłosić swoje cenniki.

Tydzień temu Izba Wydawców Prasy ogłosiła treść "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych", który ma pomóc wydawcom chronić publikowane materiały przed ich nielegalnym kopiowaniem w konkurencyjnych mediach. Według tego regulaminu nie wolno bez posiadania licencji rozpowszechniać aktualnych artykułów dotyczących tematów politycznych, gospodarczych i społecznych do 24 godzin od ich publikacji.
Wydawcy mają dość pasożytowania na swoich treściach.
Chronione teksty są odpowiednio oznaczone. Litera P w kółku oznacza, że wykorzystanie materiału w innym medium jest możliwe tylko po uiszczeniu opłaty zgodnej z redakcyjnym cennikiem. Niektóre redakcje od lat miały takie cenniki, inne dopiero je wprowadzają.
Pb.pl - portal "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) - oznacza chronione treści linkiem z etykietą "Kup licencję", który odsyła do regulaminu i cennika. Prawo do wykorzystania tekstu "Pulsu Biznesu" i Pb.pl kosztuje 500 zł.
Jednorazowa licencja do tekstu z "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes) została wyceniona na 250 zł (netto). Tyle samo kosztują artykuły publikowane w serwisach Polskapresse. Nieco więcej - 300 zł plus VAT żąda za swoje treści
Gremi Business Communication, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej", "Gazety Giełdy Parkiet" i "Bloomberg Businessweek Polska". W serwisach internetowych tych tytułów pod płatnymi tekstami figuruje link do regulaminu licencjonowania.
Od najbliższej środy swoje artykuły publikowane na stronie Tygodnikpowszechny.pl licencją będzie chronić "Tygodnik Powszechny". Jak informuje Jacek Ślusarczyk, prezes spółki Tygodnik Powszechny, pismo wprowadzi cztery rodzaje licencji: na teksty portalu Tygodnikpowszechny.pl i drukowanego "TP" kopiowane przez inne portale, na treści rozpowszechniane w druku, na wykorzystanie treści w wewnętrznych sieciach intranetowych firm i na korzystanie z tekstów na wewnętrzny użytek redakcji. Wydawca nie podaje jeszcze stawek. - Cennik zostanie opublikowany w środę na stronie Tygodnikpowszechny.pl, jednak z każdą redakcją koszty licencji będziemy ustalać indywidualnie – mówi Ślusarczyk.
 

(MW, 20.01.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.