"Twój Styl" i "Uroda" poprawiły sprzedaż w sierpniu
W segmencie miesięczników luksusowych w sierpniu tylko "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) poprawił sprzedaż w porównaniu z tym miesiącem ub.r. Wśród pozostałych miesięczników dla kobiet wzrost sprzedaży osiągnęła "Uroda" (Edipresse Polska) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Pozycję lidera miesięczników luksusowych dla kobiet w sierpniu utrzymał "Twój Styl". Pismo zanotowało sprzedaż 210 183 egz. (wzrost o 2,6 proc. w porównaniu z sierpniem ub.r.). Druga w zestawieniu jest "Pani" (także Bauer) - 92 732 egz. (spadek o 12,3 proc.). Trzecie miejsce zajmują "Wysokie Obcasy Extra" (Agora SA) - 89 077 egz. (tytuł jako miesięcznik ukazuje się od lutego br.).
Spośród pozostałych miesięczników dla kobiet największy wzrost sprzedaży zanotowała "Uroda" - o 37,9 proc., do 51 750 egz. Był to ostatni numer miesięcznika - niebawem tytuł przekształci się w kwartalnik "Flesz Uroda" (tworzyć go będzie zespół dwutygodnika "Flesz. Gwiazdy & Styl" pod kierunkiem naczelnej dwutygodników "Party. Życie Gwiazd" i "Flesz. Gwiazdy & Styl" Anety Wikariak). Sierpniowa "Uroda" ukazała się w trzech wariantach cenowych - w cenie podstawowej 4,99 zł oraz w cenach z dodatkami - 5,99 zł i 6,99 zł.
Sprzedaż miesięczników dla kobiet: luksusowe, o stylu życia, modzie i zakupach (dane ZKDP) | |||||||||
Sierpień 2014 | Sierpień 2013 | ||||||||
Tytuł (cena*) | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | |||
Twój Styl (9,99 zł) | 210183 | 2,56% | 211537 | 3,09% | 289977 | -3,34% | 204937 | 205198 | 299990 |
Cosmopolitan (4,50 zł) | 101889 | -15,74% | 101889 | -15,84% | 160000 | 0,00% | 120919 | 121069 | 160000 |
Joy (3,50 zł) | 95669 | -20,29% | 95701 | -20,26% | 160000 | -11,11% | 120016 | 120016 | 180000 |
Pani (7,99 zł) | 92732 | -12,25% | 92882 | -12,46% | 139082 | -7,26% | 105677 | 106105 | 149972 |
Wysokie Obcasy Extra** (7,99 zł) | 89077 | 95717 | 148000 | ||||||
Zwierciadło (9,90 zł) | 78458 | -9,51% | 78458 | -9,51% | 149740 | 4,71% | 86701 | 86701 | 143000 |
Glamour (3,99 zł) | 78082 | -30,57% | 78114 | 3,95% | 145000 | -9,61% | 112462 | 112462 | 160420 |
Avanti (4,99 zł) | 70151 | -23,64% | 70517 | -23,29% | 135000 | -12,90% | 91866 | 91922 | 155000 |
Elle (7,90 zł) | 57291 | -17,86% | 59323 | -17,31% | 100000 | -13,04% | 69744 | 71744 | 115000 |
Uroda (4,99 zł) | 51750 | 37,85% | 51750 | 18,85% | 78018 | -3,11% | 37541 | 43541 | 80520 |
Shape (7,99 zł) | 22019 | -4,18% | 22019 | -4,18% | 38000 | 0,00% | 22980 | 22980 | 38000 |
* ceny wydań bez dodatków | |||||||||
** Wysokie Obcasy Extra ukazują się jako miesięcznik od lutego br. |
W zestawieniu nie uwzględniono danych sprzedaży "In Style" (Burda Communications), który latem miał numer łączony, a wydawca nie dostarczył danych o sprzedaży. Wydania łączone miały też miesięczniki "Hot Moda" (Marquard Media Polska) i "Harper's Bazaar" (Hearst Marquard Publishing). Zgodnie z danymi ZKDP za lipiec 2014 r., sprzedaż "Hot Mody" wyniosła 53 880 egz. (spadek o 28,6 proc.), a sprzedaż "Harper's Bazaar" - 38 384 egz. (spadek o 17,1 proc.).
(MAL, 12.11.2014)