Agora w trzecim kwartale ze stratą netto 10,2 mln zł
Przychody Grupy Agora w trzecim kwartale br. wyniosły 243,9 mln zł i wzrosły w porównaniu z tym okresem 2013 roku o 1,7 proc. Wskaźnik EBITDA Grupy wzrosła o 23,9 proc. i wyniosła 14,0 mln zł. Strata operacyjna to 9,8 mln zł, a strata netto - 10,2 mln zł.
Przychody reklamowe "Gazety Wyborczej" zmniejszyły się o 21,2 proc. Natomiast bezpłatny dziennik "Metro" zarobił na reklamach o 6,8 proc. więcej niż przed rokiem, a segment czasopisma Grupy o 3,8 proc. Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu wzrosły o 3,9 proc. Agora tłumaczy ten wzrost zmianą cyklu wydawniczego magazynu "Wysokie Obcasy Extra", który od lutego br. ukazuje się jako miesięcznik i podwyżką ceny egzemplarzowej "Gazety Wyborczej" oraz wzrostem wpływów z dystrybucji cyfrowej dziennika. Według danych wydawcy aktywnych jest 21,2 tys. prenumerat (stan na 30 września br.).
Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 8,1 proc. do 57,5 mln zł. Agora sprzedała 0,1 mln książek i książek z płytami, a przychody pionu wyniosły 6,8 mln zł. Pion zakończył jednak trzeci kwartał ze stratą operacyjną na poziomie EBIT w wysokości 1,1 mln zł.
W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży reklam na nośnikach AMS wyniosły 32,1 mln zł. Jednocześnie segment obniżył koszty operacyjne o 4,0 proc.
Agora odnotowała wzrost przychodów w segmencie Internet, które wyniosły 29,7 mln zł (wzrost o 12,1 proc.), głównie za sprawą rosnących wpływów ze sprzedaży reklam internetowych.
Przychody segmentu radiowego sięgnęły 17,5 mln zł (wzrost o 8,0 proc). Agora zredukowała koszty operacyjne w tym segmencie o 11,5 proc.
Przychody segmentu ze sprzedaży usług poligraficznych dla klientów zewnętrznych wyniosły 38,1 mln zł i wzrosły o 0,5 proc.
(07.11.2014)