Euro-Net Warszawa największym reklamodawcą w dziennikach
Sieć sklepów Euro-Net Warszawa przez osiem miesięcy br. wydała najwięcej na reklamę w dziennikach - wynika z danych Kantar Media (dane cennikowe).
Firma ta w okresie od stycznia do sierpnia br. cennikowo zwiększyła wydatki reklamowe w prasie codziennej w porównaniu z tym okresem ub.r. o 50 proc., do 25,2 mln zł. Tym samym sieć Euro-Net Warszawa została liderem wydatków reklamowych w dziennikach. Pozycję lidera z ub.r. straciła firma Metro Group. Ten reklamodawca ograniczył wydatki o 43,2 proc. - do 10 mln zł i zajął trzecie miejsce w zestawieniu największych reklamodawców w prasie codziennej. Na drugim miejscu znalazł się Totalizator Sportowy z wydatkami 13,5 mln zł (w ub.r. był poza czołówką reklamodawców w prasie codziennej).
Kolejne pozycje w zestawieniu zajmują: TV Spektrum z wydatkami 9,1 mln zł (w ub.r. poza czołówką) i Orange Polska - 6,3 mln zł (w ub.r. także poza czołówką).
Z grona największych reklamodawców dzienników wypadli w tym roku: Skladywegla.pl (w ub.r. 11 mln zł), Toyota Motor Poland (w ub.r. 10,5 mln zł) i Skok Krajowa (w ub.r. 9,6 mln zł).
Lucyna Koba, deputy media manager w Lowe Media zauważa, że reklamodawcy przenoszą budżety z dzienników do Internetu, ale zwraca też uwagę, że reklama w dziennikach zapewnia wyższą wiarygodność niż w mediach elektronicznych. - Dociera do bardziej świadomego odbiorcy - zauważa Koba.
(BG, 08.10.2014)