Dział: PRASA

Dodano: Październik 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki na reklamę w dziennikach najbardziej ograniczyła branża finansowa

Przez osiem miesięcy br. dzienniki zarobiły na reklamie 991,1 mln zł. Większość branż, które korzystają z reklam w prasie codziennej, zmniejszyła te inwestycje.

Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że wpływy reklamowe dzienników były w okresie styczeń-sierpień mniejsze o 7,2 proc. w porównaniu z tym okresem 2013 roku. Sieci handlowe wydały w dziennikach 12,1 proc. mniej, a branża finansowa zredukowała wydatki o 27,5 proc. Znacznie ograniczyli je również importerzy samochodów, którzy w ub.r. byli w czołówce największych reklamodawców z wydatkami na poziomie 46,2 mln zł (w tym roku poza pierwszą piątką - w ich miejsce pojawiła się branża media, książki, CD i DVD, która w ub.r. była poza czołówką). - Firmy motoryzacyjne poszukują tańszej komunikacji w innych mediach ze świadomością, że trudno będzie docierać z przekazem tak precyzyjnie oraz tak eksponować produkty, jak w dziennikach - mówi Dariusz Sachajko, commercial director z domu mediowego Universal McCann. 

Generated chart

Sachajko zwraca uwagę, że reklama w dziennikach pozwala zrealizować szybką promocję przy jednoczesnym przekazaniu znacznie większej ilości informacji niż w innych mediach. Dlatego chętnie z tej formy reklamy chętnie korzystają sieci handlowe, nieruchomości, branża rozrywkowa, farmacja.
Reklamodawcom jednak trudno zmierzyć efekty ich działań w prasie codziennej. - Potrzebne są twarde dane dotyczące podejmowanych działań promocyjnych. Prasa opiera się na deklarowanym czytelnictwie, a dziś tak zbudowane parametry nie są już przekonujące. Zmiana badań powinna należeć do celów priorytetowych, bo ich jakość szybciej poprawi wizerunek prasy jako nowoczesnego medium niż kampanie B2B - uważa Sachajko.

(BG, 04.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.