Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 30, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

50-latkowie czytają więcej i zarabiają więcej

Czytelnicy w wieku 50-59 lat chętniej sięgają po prasę niż ci z tradycyjnego targetu 16-49 lat, są też atrakcyjną grupą dla reklamodawców - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa.

Badania PBC pokazują, że wśród 50-latków aż 60 proc. to osoby pracujące, ok. 20 proc. na stanowiskach kierowniczych, a 23,5 proc. to właściciele firm. Wykształcenie i aktywność zawodowa 50-latków wpływa też na to, że bardziej dbają o swój wygląd niż młodsi odbiorcy prasy. - Czytelnicy w przedziale wiekowym 50-59 lat reprezentują bardzo wysoką siłę nabywczą i są w znaczącej części konsumentami produktów markowych, a klienci reklamowi coraz częściej dostrzegają potrzebę większego reklamowania się w grupie wiekowej 50+, co stanowi wielką szansę dla przyszłości prasy - podkreśla Witold Woźniak, prezes Grupy Bauer Media. 
Z danych PBC za pierwsze półrocze br. wynika, że dziennikami ogólnopolskimi najchętniej czytanymi przez osoby w wieku 50-59 lat są "Fakt", "Gazeta Wyborcza" i "Super Express". W porównaniu z grupą czytelników w wieku 16-49 lat wskaźniki czytelnictwa tych tytułów są trochę wyższe. Największa różnica dotyczy tabloidów: "Fakt" czyta 15,26 proc. 50-latków (o 3,85 pkt. proc. więcej niż czytelników z grupy 16-49 lat), a "Super Express" - 6,55 proc. (o 2,34 pkt proc. więcej).
Jeżeli chodzi o tygodniki, osoby powyżej 50. roku życia chętniej sięgają po te rozrywkowe. W porównaniu z grupą młodszą najwięcej zyskuje "Życie na Gorąco" - o 7,19 pkt. proc. (do 21,35 proc.) i "Chwila dla Ciebie" - o 6,28 pkt. proc. (do 17,48 proc.). Ale wyższe czytelnictwo wśród 50-latków mają też tygodniki opinii - z wyjątkiem "Newsweek Polska".
Spośród miesięczników więcej 50-latków sięga po tytuły poradnikowe i tematyczne niż młodsi czytelnicy, chociaż liderem czytelnictwa pozostaje "Twój Styl" - 11,3 proc. Za nim są: "Mój Piękny Ogród" - 10,97 proc. oraz "Kobieta i Życie" - 10,53 proc. Oba mają wyższe czytelnictwo w starszej grupie o ponad 5 pkt. proc.
Przypomnijmy, że z powodu rosnącej siły nabywczej osób po 50. roku życia Izba Wydawców Prasy i PBC zdecydowały w lipcu o rozszerzeniu komercyjnej grupy docelowej z 16-49 lat do 16-59 lat.

Czytelnictwo dzienników ogólnopolskich
  50-59 lat 16-49 lat
Fakt 15,26% 11,41%
Gazeta Wyborcza 9,83% 9,67%
Super Express 6,55% 4,21%
Przegląd Sportowy 3,63% 3,82%
Rzeczpospolita 3,07% 2,23%
Metro 3,06% 4,52%
Dziennik Gazeta Prawna 2,15% 1,97%
Nasze Miasto 1,73% 1,43%
Gazeta Podatkowa 1,12% 0,60%
Puls Biznesu 0,38% 0,33%
Sport 0,32% 0,37%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,11% 0,08%
     
Czytelnictwo tygodników (top 10)
  50-59 lat 16-49 lat
Tele Tydzień 27,86% 26,58%
Życie na Gorąco 21,35% 14,16%
Chwila dla Ciebie 17,48% 11,20%
Angora 12,61% 10,80%
Twoje Imperium 7,38% 4,00%
Wprost 7,11% 6,10%
Newsweek 6,75% 9,31%
Na Żywo 6,65% 3,62%
Polityka 5,84% 4,30%
To & Owo 5,44% 4,97%
     
Czytelnictwo miesięczników (top 10)
  50-59 lat 16-49 lat
Twój Styl 11,30% 13,26
Mój Piękny Ogród 10,97% 5,61%
Kobieta i Życie 10,53% 4,88
Cztery Kąty 9,80% 8,15%
Przepisy Czytelników 9,02% 5,80%
Claudia 8,42% 9,90%
Poradnik Domowy 8,28% 5,31%
Dobre Rady 7,68% 5,06
Murator 7,57% 8,27%
Działkowiec 7,09% 2,69%
Źródło: PBC, Millward Brown, I-VI 2014 

(JS, 30.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.