Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 21, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ABW wyśrubowała sprzedaż tygodnika "Wprost" do 216 tys. egz.

Pięć hitów sprzedaży wśród tygodników opinii w pierwszym półroczu 2014

Hitem sprzedaży wśród tygodników opinii w pierwszym półroczu br. było wydanie „Wprost” (AWR Wprost) z 23 czerwca z tytułem okładkowym „Atak na redakcję”. To był drugi numer tygodnika poświęcony tzw. aferze podsłuchowej. Sprzedał się w 216 206 egz.

Sprzedaż wydania "Wprost" opisującego wizytę prokuratury i funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w redakcji tygodnika w związku z aferą podsłuchową znacznie przewyższyła średni wynik tego tytułu. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że była ona 3,5 raza wyższa od średniej tygodnika za całe pierwsze półrocze br. (61 484 egz.).
Dzięki sprzedaży tego numeru w 216 206 egz. (przy nakładzie 300 tys. egz.) i sprzedaży numeru z 16 czerwca (ujawniono w nim pierwsze stenogramy podsłuchanych rozmów polityków) w czerwcu "Wprost" zbliżył się pod względem średniej sprzedaży ogółem do "Polityki" (Polityka) i "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). Średnia za czerwiec "Wprost" to 108 650 egz. (wzrost o 50,6 proc. wobec czerwca ub.r.), "Polityki" - 121 952 egz, a "Newsweeka" - 116 312 egz.
Sprzedaż tygodników w pierwszym półroczu 2014 roku - "Polityka" nieznacznie przed "Newsweekiem"
W piątce wydań tygodników opinii z najwyższą sprzedażą w pierwszym półroczu oprócz wspomnianego numeru "Wprost" są trzy numery "Newsweeka" i jeden "Polityki". "Newsweek" z 14 kwietnia z płytą DVD (film „Igrzyska śmierci”) i tematem okładkowym „Diety dla naiwnych” sprzedał się w 160 171 egz. Wydanie z 12 maja, do którego również był dołączony film („Wilk z Wall Street”), a na okładce pojawili się Jacek Żakowski i Piotr Najsztub, osiągnął wynik 151 881 egz. Wydania z filmem sprzedawane były w cenie 29,90 zł, a bez filmu po 5,90 zł.
Dobrze sprzedał się też podwójny (majówkowy) numer "Newsweeka" z 22 kwietnia - na okładce była Agata Młynarska i tytuł „50 + młodość”. Jego wynik to 146 661 egz., choć wydanie było droższe niż zwykle i kosztowało 6,90 zł.
„Polityka” (Polityka) swój pik sprzedaży zawdzięcza numerowi z 28 kwietnia (wyszedł wyjątkowo w poniedziałek ze względu na wydłużony weekend majowy) z tytułem na okładce „Dacz posiadacze”. Kosztował 6,50 zł i sprzedał się w 136 399 egz. Pierwsze wydanie "Polityki" z dołączonym filmem sprzedało się gorzej, choć niewiele. Wydanie  z 21 maja, które w części dystrybuowano w z filmem „Pod Mocnym Aniołem” (z płytą DVD kosztowało 29,99 zł) sprzedało się w 136 237 egz.
Hitami sprzedaży były też: „Wprost” z 16 czerwca (tytuł „Zamach stanu”, a w środku stenogramy z podsłuchów polityków: Bartłomieja Sienkiewicza, Marka Belki, Sławomira Nowaka) - 133 172 egz. (przy nakładzie 163,5 tys. egz.), „Polityka” z 16 kwietnia (tytuł „Kościół pyszny i ubogi”, numer powiększony do 140 stron, cena 6,50 zł) - 132 155 egz., „W Sieci” (Fratria) z 17 marca z Lechem Wałęsą na okładce (tytuł „Człowiek z mamony”, do numeru dołączono książkę pt. „Pasja według objawień błogosławionej Anny Katarzyny Emmerich” Klemensa Brentano) - 106 909 egz., „Wprost” z 30 czerwca, w którym kontynuowany był wątek afery podsłuchowej (tytuł okładkowy: „Spisek kelnerów”) - 96 959 egz.
 

(JS, 21.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.