Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według danych IWP przybyło punktów sprzedaży prasy

Izba Wydawców Prasy oszacowała udział firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy. Rośnie udział Kolportera, maleje Ruchu. W porównaniu z ub.r. przybyło punktów sprzedaży z prasą, głównie dzięki sieci Garmond Press.

IWP zanalizowało nakłady 26 wydawców i grup wydawniczych. Suma nakładów tych wydawców stanowi 98,6 proc. nakładów tytułów płatnych zarejestrowanych w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w lutym 2014 roku. Jednocześnie zbadany nakład stanowi ok. 68 proc. nakładu wszystkich (płatnych i bezpłatnych) tytułów prasowych w Polsce oszacowanego na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Według analizy IWP największym dystrybutorem prasy jest kielecki Kolporter - jego udział w rynku wzrósł do 50,15 proc. (z 49,67 proc. z ub.r.). Drugi jest Ruch SA z udziałem 30,56 proc. (rok temu 32,04 proc.), a trzeci Garmond Press - 13,25 proc. (10,33 proc.). Do pozostałych mniejszych firm należy 6,04 proc. (7,96 proc.).
Po względem liczby obsługiwanych punktów sprzedaży prasy największą siecią jest także Kolporter - 27 tys. punktów (rok wcześniej 27 528). Ruch obsługuje 21 500 punktów (rok temu 22 200), a Garmond Press - 8 700 (7 027).
W sumie według analizy IWP punktów prasy przybyło w porównaniu z ub.r. i jest ich 58 000 (rok wcześniej 57 555).

(GK, 04.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.