Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy regionalni mają usprawnić działalność "Gazety Wyborczej"

Od 1 sierpnia br. w największych miastach Polski „Gazeta Wyborcza” (Agora SA) ma wydawców regionalnych. Odpowiadają oni za wszystkie działania wydawnicze i wyniki biznesowe oddziałów "GW".

Wydawcy regionalni zostali powołani w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu. Wkrótce taki wydawca będzie też w Katowicach. Ich zadaniem jest koordynacja pracy redakcji i działów sprzedażowych, przy współpracy z redaktorami naczelnymi wydań lokalnych "GW" i dyrektorem sprzedaży regionalnej, a także czuwanie nad kolportażem i promocją - informuje Agora  komunikacie prasowym.
"Musimy wzmacniać i dobrze wykorzystywać nasze silne strony, w tym ugruntowaną obecność na rynkach lokalnych. Przy tak dużej różnorodności zadań bardzo ważna jest koordynacja pracy. Dlatego powołujemy wydawców regionalnych, którzy zadbają, by lokalnie „Wyborcza” działała jeszcze sprawniej - zarówno redakcyjnie, jak i sprzedażowo, zajmą się też poszerzaniem kompetencji zespołów" – komentuje powołanie wydawców regionalnych Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.
Wydawcami regionalnymi zostali: Ilona Byra we Wrocławiu (dyrektor sprzedaży regionu), Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi (dyrektor sprzedaży regionu), Jan Grzechowiak w Gdańsku (redaktor naczelny), Józef Stachów w Krakowie (redaktor naczelny), Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu (redaktor naczelny). W Katowicach wydawca nie został jeszcze wybrany. Wydawcy regionalni, którzy pełnili do tej pory funkcje szefów redakcji - w Gdańsku, Krakowie i Poznaniu - będą łączyli obie role, ale nie dłużej niż do końca tego roku.
Ilona Byra z „Gazetą Wyborczą” związana od 1997 roku. Pracę rozpoczęła we Wrocławiu, następnie w latach 2005-2006 pracowała w Warszawie przy tworzeniu wielu projektów prasowo-internetowych. Od 2007 roku  pełniła funkcję dyrektora sprzedaży w regionie wrocławsko-opolskim, gdzie odpowiadała za sprzedaż i rozwój oferty do "Gazety Wyborczej", "Metra", czasopism, Gazety.pl, SEO/SEM, AdTaily, GlossyMedia, PayPer, LocalPower, SociAll Media. Jest absolwentką wydziału filologii polskiej na Uniwersytecie Opolskim.
Katarzyna Owczarek-Pukaczewska - z „Gazetą Wyborczą” związana od grudnia 1999 r. Zaczynała pracę w Radomiu w biurze ogłoszeń, którego potem została kierownikiem. Następnie pełniła funkcję konsultanta ds. klientów, kierownika sprzedaży, a w końcu - dyrektora sprzedaży „Wyborczej” w Radomiu. W czerwcu 2010 roku została dyrektorem sprzedaży w Szczecinie, a po czterech latach - dyrektorem sprzedaży Regionu Śląsk. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie - ukończyła ekonomię - zarządzanie przedsiębiorstwem i podyplomowe studia z zakresu funduszy unijnych na Uniwersytecie Łódzkim.
Jan Grzechowiak - z „Gazetą Wyborczą" związany od grudnia 1991 r. Zaczynał pracę na stanowisku reportera w bydgoskiej redakcji "Gazety Wyborczej". Od 2004 roku jest redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej" w Trójmieście.  Jest absolwentem bydgoskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

Józef Stachów - z „Gazetą Wyborczą" związany od 1992 roku. Pracę rozpoczął w czasie studiów jako dziennikarz działu miejskiego w rzeszowskim oddziale „Gazety Wyborczej”. W latach 1995-1997 pełnił funkcję kierownika działu gospodarczego, potem sekretarza redakcji. Od 1997 do 2002 roku szef oddziału „Gazety Wyborczej” w Olsztynie. W latach 2002-2005 zastępca redaktora naczelnego w krakowskiej redakcji „Wyborczej”, a od 2006 roku jej redaktor naczelny. Absolwent wydziału ekonomii na Uniwersytecie Rzeszowskim, studiował też zarządzanie i administrację Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Włodzimierz Bogaczyk - związany z poznańską redakcją  „Gazety Wyborczej" niemal od momentu jej powstania. Pierwszy tekst w opublikował w grudniu 1990 roku. Był szefem działu miejskiego i sekretarzem redakcji w Poznaniu, kierował redakcją w Szczecinie, a od września 2005 roku jest redaktorem  naczelnym poznańskiej „Wyborczej". Jest absolwentem historii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz podyplomowych studiów z organizacji i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
O planowanej reorganizacji oddziałów "Gazety Wyborczej" pisaliśmy w "Presserwisie" w czerwcu.

(01.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.