Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 21, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" najpopularniejszym tytułem prasowym na Twitterze

Na Twitterze konta "Gazety Wyborczej", "Newsweek Polska" i "Wprost" mają najwięcej obserwujących wśród wszystkich tytułów prasowych - wynika z pierwszego, wstępnego raportu firmy Sotrender na temat Twittera. Wśród programów telewizyjnych wygrywa konto "Kropki nad i".

Sotrender, który do tej pory analizował jedynie profile na Facebooku i YouTube, przygotował pierwszy raport dotyczący Twittera. Dane obejmują okres 1-7 lipca br. i dotyczą 15 kategorii tematycznych, m.in. prasy i programów telewizyjnych.
Spośród tytułów prasowych najwięcej obserwujących na Twitterze ma konto "Gazety Wyborczej" - 191 071 (stan na 7 lipca). Na drugim miejscu jest konto tygodnika "Newsweek Polska" z 164 826 obserwującymi. Kolejne dwa miejsca również należą do tygodników opinii: "Wprost" (79 702) i "Polityki" (44 550).
Wśród programów telewizyjnych - w przypadku telewizji źródłem informacji typowych dla TT są konkretne programy, nie całe stacje - najwięcej obserwujących mają konta programów: "Kropka nad i" (58 378), "Fakty po Faktach" (20 907) i "Dzień dobry TVN" (18 705). Ten ostatni wyprzedza konto "Wiadomości" TVP, które ma 16 054 obserwujących. Pozostałe miejsca w obu grupach prezentujemy w grafice poniżej.
Oprócz liczby obserwujących, Sotrender zbadał także aktywność na danych kontach, czyli liczbę retweetów, polubień i odpowiedzi do wpisów. Te dane pokazują zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców korzystających z kont danego medium. Według kryterium aktywności liderem w okresie 1-7 lipca br. był tygodnik "Wprost", który wyprzedził "Gazetę Wyborczą". Obserwujący tygodnik umieścili łącznie 1066 retweetów, polubień i odpowiedzi. Z kolei ci, którzy obserwują "Wyborczą", umieścili ich 983. Trzecie miejsce zajął "Przegląd Sportowy" (617), czwarte "Polityka" (341). "Newsweek Polska" pod względem aktywności odbiorców jest dopiero na miejscu siódmym (216).
Natomiast w przypadku kont programów telewizyjnych najaktywniejsi są obserwujący program MTV "Ekipa z Warszawy" (459 zdarzeń), chociaż jest ich niecałe 7 tys. Kolejne miejsca zajmują: "Kropka nad i" (278), "Fakty" TVN (192), "Dzień dobry TVN" (118) i "Wiadomości" TVP (62). Wszystkie dane: Sotrender, Twitter Trends, 1-7 lipca br.

 

(JS, 21.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.