Jarosław Knap ryzykuje i wprowadza na rynek "Trendy Kultury"
Array
Wczoraj do regularnej sprzedaży trafił miesięcznik "Trendy Kultury". Jego wydawcą jest Krakowska Grupa Multimedialna, która w większości należy do Jarosława Knapa, który miał zmieniać "Przekrój" dla Grzegorza Hajdarowicza.
W maju br. ukazał się numer zerowy pisma. Wczoraj ukazał się pierwszy numer "Trendów Kultury" w nakładzie 10 tys. egz. Ma 80 stron i kosztuje 4,90 zł.
Redaktorem naczelnym magazynu jest Jarosław Knap, były członek rady nadzorczej Gremi Media i większościowy udziałowiec Krakowskiej Grupy Multimedialnej. W ubiegłym roku miał on kierować "Przekrojem" Grzegorza Hajdarowicza, ale gdy budował zespół dla tygodnika, Hajdarowicz pozbył się tytułu, czym zaskoczył Knapa.
Zastępcą naczelnego w "Trendach Kultury" jest Katarzyna Kasprzyk, była redaktor naczelna serwisu Sztuka.pl. Pismo pozyskało kilku współpracowników, m.in. Agatę Daniluk, byłą redaktor naczelną miesięcznika "Sukces", pisarza Łukasza Orbitowskiego (wcześniej felietonistę "Przekroju"), Łukasza Drewniaka (byłego dziennikarza "Przekroju") i Nataszę Sochę, która będzie pisać felietony kulinarne (byłą dziennikarkę "Wprost").
Pismo jest dostępne w salonach prasowych sieci Empik i delikatesach marki Alma - ma też wydania na tablety i smartfony.
- Wiem, że wydawanie pisma kulturalnego wiąże się z ogromnym ryzykiem. Wierzę jednak, że w 40-milionowym kraju jest trochę ludzi myślących, którzy kupią nasz magazyn – mówi Knap.
"Trendy Kultury" mają się zajmować szeroko pojętą kulturą, sztuką, architekturą, ale też nauką. W każdym numerze będzie publikowane opowiadanie pisarza młodego pokolenia.
Krakowska Grupa Multimedialna jest także wydawcą miesięcznika "Małopolski Przegląd Nieruchomości", dwumiesięcznika "Katalog Giełdowy", serwisów Stylemiasta.pl i Kgm.pl.
(MW, 11.07.2014)