Dział: PRASA

Dodano: Maj 12, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora ze stratą prawie 9 mln zł po pierwszym kwartale br.

Przychody Agory w pierwszym kwartale br wyniosły 254 mln zł i były niższe o 3 proc. w porównaniu do tego okresu ub.r. EBITDA Grupy wyniosła 14,2 mln zł (spadek o 43,2 proc.). Agora zanotowała stratę netto 8,9 mln zł – wynika ze sprawozdania finansowego Grupy.

Takie wyniki finansowe Agora tłumaczy niższymi przychodami ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 111 mln zł (spadek o 12,7 proc) i ze sprzedaży wydawnictw - 33,1 mln zł (spadek o 7 proc.). O 9,8 proc. zmniejszyły się też przychody z pozostałej sprzedaży. Wrosły natomiast o 17,9 proc. (do 41,5 mln zł) wpływy ze sprzedaży biletów do kin oraz o 22,6 proc. (do 40,7 mln zł) wpływy ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym.
Przychody „Gazety Wyborczej” ze sprzedaży egzemplarzowej wyniosły 25,6 mln zł (spadek o 4,1 proc). Agora ostatnio dwukrotnie podnosiła cenę „Gazety Wyborczej” – w lipcu 2013 roku i w styczniu br. Przychody z reklam osiągnęły 24,8 mln zł (spadek o 31,7 proc.). Przychody bezpłatnego dziennika „Metro” z reklam wyniosły 4,7 mln zł (spadek o 9,6 proc.), a przychody ze sprzedaży egzemplarzowej czasopism - 4,2 mln zł. Czasopisma Agory sprzedały powierzchnię reklamową za 4,5 mln zł.
Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 3,7 proc. do 70,9 mln zł. Złożyły się na to wyższe o 17,9 proc wpływy ze sprzedaży biletów oraz wyższe o 28,2 proc. wpływy ze sprzedaży barowej.
Całkowite przychody segmentu Reklama Zewnętrzna zmniejszyły się o 9,8proc. Segment ten zakończył pierwszy kwartał z wynikiem EBITDA 0,6 mln zł.
Agora odnotowała wzrost przychodów w Internecie do 26,7 mln zł (wzrost o 6,4 proc.), głównie za sprawą rosnących przychodów ze sprzedaży reklam internetowych. Dodatkowo, koszty operacyjne zostały ograniczone (o 2,2 proc) do kwoty 22,7 mln zł. W rezultacie wynik EBITDA segmentu wyniósł 5,2 mln zł.
Przychody segmentu radiowego sięgnęły 18,1 mln zł i były na tym samym poziomie, co w pierwszym kwartale 2013 roku. Natomiast przychody ze sprzedaży usług poligraficznych dla klientów zewnętrznych wzrosły o 22,6 proc. i wyniosły 40,7 mln zł.
Koszty operacyjne netto Grupy wzrosły o 0,6 proc., do 263,6 mln zł.

(12.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.