Zapisz się na:
Pressletter

Łączna dzienna sprzedaż gazet ogólnopolskich spadła o 200 tys. egz.

autor: Grzegorz Kopacz

05.08.2010 08:29
Większe zainteresowanie prasą w kwietniu, po katastrofie prezydenckiego samolotu, nie wyhamowało trendu spadkowego sprzedaży ogólnopolskich dzienników. W pierwszym półroczu br. wszystkie straciły w porównaniu z tym samym okresem 2009 roku.
W efekcie łącznie codziennie sprzedaje się blisko 200 tys. egz. mniej ogólnopolskich gazet niż rok temu. Najwyższą sprzedaż wśród dzienników ogólnopolskich ma wciąż ”Fakt” (Axel Sringer Polska) - jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w pierwszym półroczu br. wyniosło 453 686 egz. i było niższe o 4,5 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Na drugim miejscu pozostaje ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) z wynikiem 343 311 egz. (spadek o 11,4 proc.), a na trzecim ”Super Express” (Murator SA) – 186 165 egz. (spadek o 5,7 proc.). Dalej są: ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 144 121 egz. (spadek o 1,6 proc.) i ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes SA) – 104 335 egz. Ten ostatni tytuł powstał we wrześniu ub.r. po połączeniu ”Dziennika” z ”Gazetą Prawną”. W porównaniu z wynikami tych gazet osiąganymi w pierwszym półroczu ub.r. ”DGP” sprzedaje się lepiej aniżeli sama ”Gazeta Prawna” (79 981 egz. w pierwszym półroczu 2009), ale gorzej niż ”Dziennik” (144 028 egz.). Mimo że w tym roku rozgrywany był mundial, nie wzrosła sprzedaż ”Przeglądu Sportowego” (Axel Springer Polska) – wyniosła 49 573 egz. (spadek o 12,7 proc.) i ”Sportu” (Axel Springer Polska) – 8 349 egz. (spadek o 10,8 proc.). Wydawany dwa razy w tygodniu ”Futbol News” (SportLive24), który ukazuje się od sierpnia ub.r., osiągnął wynik 18 056 egz. Traci też prasa biznesowa. Ukazująca się dwa razy w tygodniu ”Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) zanotowała wynik 34 572 egz. (spadek o 7,1 proc.), ”Puls Biznesu” – 18 547 egz. (spadek o 1,7 proc.), a ”Parkiet Gazeta Giełdy” (Presspublica) – 7 953 egz. (spadek o 18,7 proc.). W samym czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem poszczególnych tytułów wynosiło: ”Fakt” – 436 269 egz., ”Gazeta Wyborcza” – 319 937 egz., ”Super Express” – 175 357 egz., ”Rzeczpospolita” – 141 692 egz., ”Dziennik Gazeta Prawna” – 100 168 egz., ”Przegląd Sportowy” – 50 594 egz., ”Gazeta Podatkowa” – 33 425 egz., ”Puls Biznesu” – 18 995 egz., ”Futbol News” – 14 174 egz., ”Parkiet Gazeta Giełdy” – 8 781 egz., ”Sport” – 8 242 egz.
Nazwa:Wyniki sprzedaży dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu 2010 roku
Fakt 475122
 
453686 (-4.51%)
Gazeta Wyborcza 387631
 
343311 (-11.43%)
Super Express 197365
 
186165 (-5.67%)
Rzeczpospolita 146510
 
144121 (-1.63%)
Dziennik Gazeta Prawna* 104335 (*)
Przegląd Sportowy 56767
 
49573 (-12.67%)
Gazeta Podatkowa 37216
 
34572 (-7.1%)
Puls Biznesu 18866
 
18547 (-1.69%)
Futbol News 18056 (*)
Sport 9360
 
8349 (-10.8%)
Gazeta Giełdy Parkiet 9783
 
7953 (-18.71%)
 
[]
I półrocze 2010
I półrocze 2009
* "Dziennik Gazeta Prawna" powstał 14 września 2009 z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej"; "Futbol News" zadebiutował w sierpniu 2009
 
(GK)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



Tour de Pologne

Były współpracownik Newsweek.pl zajmuje się propagandą w rosyjskich mediach

Michał Witkowski zamiast w "Polityce" będzie publikował we "Wprost"

SDP zorganizuje szkolenia dla ukraińskich dziennikarzy

Morderca Anji Niedringhaus skazany na śmierć


A A A
... KONTAKT Z AUTOREM
Grzegorz Kopacz


Inne artykuły







Przegląd mediów

Za 8 mld USD powstanie Sky Europe

Brytyjska płatna telewizja BSkyB uzgodniła przejęcie za 4,9 mld GBP (8,3 mld USD, 25,5 mld zł) aktywów telewizyjnych Ruperta Murdocha w Niemczech i Włoszech, tworząc europejskiego giganta.

Polsat myśli i szuka pieniędzy

Decyzja o tym, czy mistrzostwa świata obejrzymy za darmo w otwartym Polsacie, zapadnie w przyszłym tygodniu. Mecz otwarcia – 30 sierpnia w Warszawie.

Efekty cyfryzacji? 30% widzów kablówek i platform rozważa rezygnację

Niemal co trzeci klient płatnej telewizji rozważa rezygnację z oferty, ale co piąty widz naziemny myśli o zakupie telewizji płatnej. Klienci kablówek i platform najbardziej narzekają na ceny i nieciekawe kanały z ofert operatorów, a dla blisko połowy rozważających zmianę powodem może być też pojawienie się naziemnej telewizji cyfrowej.

Strategia marketingowa

Raport z badania przeprowadzonego przez Marketing Progress ujrzał światło dzienne. Nie pamiętam, aby ktoś wcześniej próbował w Polsce zbadać temat strategii marketingowej w taki sposób. A może w ogóle nie próbował?

Najnowszy numer

Okładka Press

Pracuję w wywiadzie

Zawsze idę na wywiad z dobrymi intencjami. Ale w czasie rozmowy poznaję człowieka – mówi Magdalena Rigamonti, dziennikarka „Wprost”

Nasze debaty

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

fotoreporter
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine