Zapisz się na:
Pressletter

Łączna dzienna sprzedaż gazet ogólnopolskich spadła o 200 tys. egz.

autor: Grzegorz Kopacz

05.08.2010 08:29
Większe zainteresowanie prasą w kwietniu, po katastrofie prezydenckiego samolotu, nie wyhamowało trendu spadkowego sprzedaży ogólnopolskich dzienników. W pierwszym półroczu br. wszystkie straciły w porównaniu z tym samym okresem 2009 roku.
W efekcie łącznie codziennie sprzedaje się blisko 200 tys. egz. mniej ogólnopolskich gazet niż rok temu. Najwyższą sprzedaż wśród dzienników ogólnopolskich ma wciąż ”Fakt” (Axel Sringer Polska) - jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w pierwszym półroczu br. wyniosło 453 686 egz. i było niższe o 4,5 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Na drugim miejscu pozostaje ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) z wynikiem 343 311 egz. (spadek o 11,4 proc.), a na trzecim ”Super Express” (Murator SA) – 186 165 egz. (spadek o 5,7 proc.). Dalej są: ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 144 121 egz. (spadek o 1,6 proc.) i ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes SA) – 104 335 egz. Ten ostatni tytuł powstał we wrześniu ub.r. po połączeniu ”Dziennika” z ”Gazetą Prawną”. W porównaniu z wynikami tych gazet osiąganymi w pierwszym półroczu ub.r. ”DGP” sprzedaje się lepiej aniżeli sama ”Gazeta Prawna” (79 981 egz. w pierwszym półroczu 2009), ale gorzej niż ”Dziennik” (144 028 egz.). Mimo że w tym roku rozgrywany był mundial, nie wzrosła sprzedaż ”Przeglądu Sportowego” (Axel Springer Polska) – wyniosła 49 573 egz. (spadek o 12,7 proc.) i ”Sportu” (Axel Springer Polska) – 8 349 egz. (spadek o 10,8 proc.). Wydawany dwa razy w tygodniu ”Futbol News” (SportLive24), który ukazuje się od sierpnia ub.r., osiągnął wynik 18 056 egz. Traci też prasa biznesowa. Ukazująca się dwa razy w tygodniu ”Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) zanotowała wynik 34 572 egz. (spadek o 7,1 proc.), ”Puls Biznesu” – 18 547 egz. (spadek o 1,7 proc.), a ”Parkiet Gazeta Giełdy” (Presspublica) – 7 953 egz. (spadek o 18,7 proc.). W samym czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem poszczególnych tytułów wynosiło: ”Fakt” – 436 269 egz., ”Gazeta Wyborcza” – 319 937 egz., ”Super Express” – 175 357 egz., ”Rzeczpospolita” – 141 692 egz., ”Dziennik Gazeta Prawna” – 100 168 egz., ”Przegląd Sportowy” – 50 594 egz., ”Gazeta Podatkowa” – 33 425 egz., ”Puls Biznesu” – 18 995 egz., ”Futbol News” – 14 174 egz., ”Parkiet Gazeta Giełdy” – 8 781 egz., ”Sport” – 8 242 egz.
Nazwa:Wyniki sprzedaży dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu 2010 roku
Fakt 475122
 
453686 (-4.51%)
Gazeta Wyborcza 387631
 
343311 (-11.43%)
Super Express 197365
 
186165 (-5.67%)
Rzeczpospolita 146510
 
144121 (-1.63%)
Dziennik Gazeta Prawna* 104335 (*)
Przegląd Sportowy 56767
 
49573 (-12.67%)
Gazeta Podatkowa 37216
 
34572 (-7.1%)
Puls Biznesu 18866
 
18547 (-1.69%)
Futbol News 18056 (*)
Sport 9360
 
8349 (-10.8%)
Gazeta Giełdy Parkiet 9783
 
7953 (-18.71%)
 
[]
I półrocze 2010
I półrocze 2009
* "Dziennik Gazeta Prawna" powstał 14 września 2009 z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej"; "Futbol News" zadebiutował w sierpniu 2009
 
(GK)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



"Gazeta Wyborcza" w Trójmieście i Poznaniu będzie mieć nowych naczelnych

Joanna Miziołek po pięciu latach odchodzi z "Polska The Times"

"NYT" zakazuje dziennikarzom otwierania danych ukradzionych Sony

Wzrosła sprzedaż "Gościa Niedzielnego", "Tygodnika Powszechnego" i "Przeglądu"

Samuel Pereira za mało znany dla Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich


A A A
... KONTAKT Z AUTOREM
Grzegorz Kopacz


Inne artykuły








Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

Wydawca "Wprost" wyprowadza biznes z Polski

PMPG przenosi część biznesu za granicę. Wydawca tygodnika "Wprost", którego publikacje latem tego roku rozpoczęły aferę taśmową, a ostatnio zmusiły marszałka Radosława Sikorskiego, by tłumaczył się z rozliczonych kilometrów, ucieka przed zbyt skomplikowanym systemem podatkowym.

"Grafik płakał jak retuszował", czyli odmieniona Ewa Kopacz na okładce

Kiedy już wydawało nam się, że fantazja grafików w odmienianiu twarzy gwiazd na okładkach niczym nas już nie zaskoczy, naszym oczom ukazała się odmieniona Ewa Kopacz. Czy taki retusz przystoi w przypadku pani premier?

Mowę odbiera, dech zapiera

Wczoraj w ramach codziennego przeglądu reklam i odkładania ich do kolejnego podsumowania natykam się na taką serię. I znów mi mowę odjęło.

Losy Google News w Hiszpanii pokazują hipokryzję tradycyjnych mediów

Hiszpanom nie udało się wydoić Google'a – gigant zamknął Google News zamiast zgadzać się płacić absurdalny podatek od linkowania. Co na to wydawcy? Wystraszyli się, że stracą dodatkowe źródło ruchu, i... domagają się od państwa, aby zmusiło Google News do powrotu.

Najnowszy numer

Okładka Press

Gdzie dwóch się nie bije

Z Janem Wróblem i Romanem Kurkiewiczem, prowadzącymi „Dwie prawdy” w TVN 24, rozmawia Mariusz Kowalczyk

Nasze debaty

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

grafik dtp
ilustrator
fotoreporter
tłumacz
redaktor stron WWW
redaktor
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine