Zapisz się na:
Pressletter

Łączna dzienna sprzedaż gazet ogólnopolskich spadła o 200 tys. egz.

autor: Grzegorz Kopacz

05.08.2010 08:29
Większe zainteresowanie prasą w kwietniu, po katastrofie prezydenckiego samolotu, nie wyhamowało trendu spadkowego sprzedaży ogólnopolskich dzienników. W pierwszym półroczu br. wszystkie straciły w porównaniu z tym samym okresem 2009 roku.
W efekcie łącznie codziennie sprzedaje się blisko 200 tys. egz. mniej ogólnopolskich gazet niż rok temu. Najwyższą sprzedaż wśród dzienników ogólnopolskich ma wciąż ”Fakt” (Axel Sringer Polska) - jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w pierwszym półroczu br. wyniosło 453 686 egz. i było niższe o 4,5 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Na drugim miejscu pozostaje ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) z wynikiem 343 311 egz. (spadek o 11,4 proc.), a na trzecim ”Super Express” (Murator SA) – 186 165 egz. (spadek o 5,7 proc.). Dalej są: ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 144 121 egz. (spadek o 1,6 proc.) i ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes SA) – 104 335 egz. Ten ostatni tytuł powstał we wrześniu ub.r. po połączeniu ”Dziennika” z ”Gazetą Prawną”. W porównaniu z wynikami tych gazet osiąganymi w pierwszym półroczu ub.r. ”DGP” sprzedaje się lepiej aniżeli sama ”Gazeta Prawna” (79 981 egz. w pierwszym półroczu 2009), ale gorzej niż ”Dziennik” (144 028 egz.). Mimo że w tym roku rozgrywany był mundial, nie wzrosła sprzedaż ”Przeglądu Sportowego” (Axel Springer Polska) – wyniosła 49 573 egz. (spadek o 12,7 proc.) i ”Sportu” (Axel Springer Polska) – 8 349 egz. (spadek o 10,8 proc.). Wydawany dwa razy w tygodniu ”Futbol News” (SportLive24), który ukazuje się od sierpnia ub.r., osiągnął wynik 18 056 egz. Traci też prasa biznesowa. Ukazująca się dwa razy w tygodniu ”Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) zanotowała wynik 34 572 egz. (spadek o 7,1 proc.), ”Puls Biznesu” – 18 547 egz. (spadek o 1,7 proc.), a ”Parkiet Gazeta Giełdy” (Presspublica) – 7 953 egz. (spadek o 18,7 proc.). W samym czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem poszczególnych tytułów wynosiło: ”Fakt” – 436 269 egz., ”Gazeta Wyborcza” – 319 937 egz., ”Super Express” – 175 357 egz., ”Rzeczpospolita” – 141 692 egz., ”Dziennik Gazeta Prawna” – 100 168 egz., ”Przegląd Sportowy” – 50 594 egz., ”Gazeta Podatkowa” – 33 425 egz., ”Puls Biznesu” – 18 995 egz., ”Futbol News” – 14 174 egz., ”Parkiet Gazeta Giełdy” – 8 781 egz., ”Sport” – 8 242 egz.
Nazwa:Wyniki sprzedaży dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu 2010 roku
Fakt 475122
 
453686 (-4.51%)
Gazeta Wyborcza 387631
 
343311 (-11.43%)
Super Express 197365
 
186165 (-5.67%)
Rzeczpospolita 146510
 
144121 (-1.63%)
Dziennik Gazeta Prawna* 104335 (*)
Przegląd Sportowy 56767
 
49573 (-12.67%)
Gazeta Podatkowa 37216
 
34572 (-7.1%)
Puls Biznesu 18866
 
18547 (-1.69%)
Futbol News 18056 (*)
Sport 9360
 
8349 (-10.8%)
Gazeta Giełdy Parkiet 9783
 
7953 (-18.71%)
 
[]
I półrocze 2010
I półrocze 2009
* "Dziennik Gazeta Prawna" powstał 14 września 2009 z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej"; "Futbol News" zadebiutował w sierpniu 2009
 
(GK)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



Nie będzie śledztwa w sprawie podsłuchiwania dziennikarzy, bo nie ma podejrzenia popełnienia przestępstwa

Niektórym dziennikarzom nie podoba się, likwidacja limitu kosztów uzyskania przychodu przez twórców (opinie)

Maciej Walaszczyk z „Naszego Dziennika” został wydawcą „Wiadomości” TVP 1

Miesięcznik „Mam Ogród" podniósł cenę, zwiększył objętość i nakład

Norweska dziennikarka musiała wyjechać z Turcji z powodu narzeczonego


A A A
... KONTAKT Z AUTOREM
Grzegorz Kopacz


Inne artykuły






Najnowszy numer

Okładka Press

Z lekkim dystansem

Z Konradem Piaseckim rozmawia Mariusz Kowalczyk.

Jedynki gazet

Gazeta Wyborcza

Przegląd mediów

Michalski: Krytykowałem III RP. Dziś widzę, że rządy PiS są gorsze niż to, co stworzył Michnik

- Jarosław Kaczyński przeprowadza rewolucję kadrową na wzór Lenina. Ale ona nie ma treści, jest tylko pustka - mówi publicysta Cezary Michalski w rozmowie z Agatonem Kozińskim.

Telewizja bez przyszłości? TVP od podszewski

Telewizja Polska od 1989 roku jest traktowana przez każdy kolejny obóz rządzący jak łup polityczny. W takich warunkach – bez stałego finansowania, stabilnego kierownictwa i długofalowej strategii – nie da się rozwijać żadnej instytucji. Alternatywa? Proponujemy siedem kroków w kierunku stworzenia nowej Telewizji Publicznej.

1/5 z nas wydaje kupuje walentynkowe prezenty w sieci. Jak wykorzystują to marki?

Zgodnie z ubiegłorocznym badaniem SW Research, Polacy przeznaczają na święto zakochanych około 1,5 mld zł. Z ankiety Payback wynika natomiast, że 1/5 z nas wydaje swoje pieniądze na walentynkowe prezenty w internecie. Nietrudno się domyślić, że zarówno w tym roku, jak i w nadchodzących latach, statystyki te będą tylko rosnąć. Co powinni zrobić marketerzy, aby w pełni wykorzystać ten potencjał?

Nowa forma reklamy na Twitterze będzie atakowała użytkowników tuż po wejściu do aplikacji

W przeddzień ogłoszenia całorocznego sprawozdania finansowego Twitter wprowadza nowy format reklamowy – First View. To wideo wyświetlane użytkownikom na samej górze wszystkich wiadomości.

Nasze debaty

Nie jesteśmy "Charlie"

Czy są jakieś granice wolności słowa? Czy kłamstwo jest dozwolone w dyskusji publicznej? Bo jeśli nie jest, trzy czwarte polityków powinno odpowiadać przed sądem. I trzy czwarte dziennikarzy.

Związek symbiotyczny

O pożytkach i wyzwaniach w sponsorowaniu kultury rozmawiają przedstawiciele instytucji kultury i firm wspierających tę dziedzinę.

Sponsor podnosi poprzeczkę

Sponsor sportu poprawia nie tylko wyniki finansowe, ale i sportowe wspieranej dyscypliny – wynika z debaty podczas konferencji Top Marka w warszawskim Hiltonie.

Rekomendacja, zaufanie, ludzie

O znaczeniu eventu w komunikacji marketingowej dyskutują przedstawiciele agencji i firm je organizujących.

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Archiwum tekstów



Freelinker

dziennikarz prasowy
redaktor
Copyright 2016© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine