Zapisz się na:
Pressletter

Łączna dzienna sprzedaż gazet ogólnopolskich spadła o 200 tys. egz.

autor: Grzegorz Kopacz

05.08.2010 08:29
Większe zainteresowanie prasą w kwietniu, po katastrofie prezydenckiego samolotu, nie wyhamowało trendu spadkowego sprzedaży ogólnopolskich dzienników. W pierwszym półroczu br. wszystkie straciły w porównaniu z tym samym okresem 2009 roku.
W efekcie łącznie codziennie sprzedaje się blisko 200 tys. egz. mniej ogólnopolskich gazet niż rok temu. Najwyższą sprzedaż wśród dzienników ogólnopolskich ma wciąż ”Fakt” (Axel Sringer Polska) - jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w pierwszym półroczu br. wyniosło 453 686 egz. i było niższe o 4,5 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Na drugim miejscu pozostaje ”Gazeta Wyborcza” (Agora SA) z wynikiem 343 311 egz. (spadek o 11,4 proc.), a na trzecim ”Super Express” (Murator SA) – 186 165 egz. (spadek o 5,7 proc.). Dalej są: ”Rzeczpospolita” (Presspublica) – 144 121 egz. (spadek o 1,6 proc.) i ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes SA) – 104 335 egz. Ten ostatni tytuł powstał we wrześniu ub.r. po połączeniu ”Dziennika” z ”Gazetą Prawną”. W porównaniu z wynikami tych gazet osiąganymi w pierwszym półroczu ub.r. ”DGP” sprzedaje się lepiej aniżeli sama ”Gazeta Prawna” (79 981 egz. w pierwszym półroczu 2009), ale gorzej niż ”Dziennik” (144 028 egz.). Mimo że w tym roku rozgrywany był mundial, nie wzrosła sprzedaż ”Przeglądu Sportowego” (Axel Springer Polska) – wyniosła 49 573 egz. (spadek o 12,7 proc.) i ”Sportu” (Axel Springer Polska) – 8 349 egz. (spadek o 10,8 proc.). Wydawany dwa razy w tygodniu ”Futbol News” (SportLive24), który ukazuje się od sierpnia ub.r., osiągnął wynik 18 056 egz. Traci też prasa biznesowa. Ukazująca się dwa razy w tygodniu ”Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) zanotowała wynik 34 572 egz. (spadek o 7,1 proc.), ”Puls Biznesu” – 18 547 egz. (spadek o 1,7 proc.), a ”Parkiet Gazeta Giełdy” (Presspublica) – 7 953 egz. (spadek o 18,7 proc.). W samym czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem poszczególnych tytułów wynosiło: ”Fakt” – 436 269 egz., ”Gazeta Wyborcza” – 319 937 egz., ”Super Express” – 175 357 egz., ”Rzeczpospolita” – 141 692 egz., ”Dziennik Gazeta Prawna” – 100 168 egz., ”Przegląd Sportowy” – 50 594 egz., ”Gazeta Podatkowa” – 33 425 egz., ”Puls Biznesu” – 18 995 egz., ”Futbol News” – 14 174 egz., ”Parkiet Gazeta Giełdy” – 8 781 egz., ”Sport” – 8 242 egz.
Nazwa:Wyniki sprzedaży dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu 2010 roku
Fakt 475122
 
453686 (-4.51%)
Gazeta Wyborcza 387631
 
343311 (-11.43%)
Super Express 197365
 
186165 (-5.67%)
Rzeczpospolita 146510
 
144121 (-1.63%)
Dziennik Gazeta Prawna* 104335 (*)
Przegląd Sportowy 56767
 
49573 (-12.67%)
Gazeta Podatkowa 37216
 
34572 (-7.1%)
Puls Biznesu 18866
 
18547 (-1.69%)
Futbol News 18056 (*)
Sport 9360
 
8349 (-10.8%)
Gazeta Giełdy Parkiet 9783
 
7953 (-18.71%)
 
[]
I półrocze 2010
I półrocze 2009
* "Dziennik Gazeta Prawna" powstał 14 września 2009 z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej"; "Futbol News" zadebiutował w sierpniu 2009
 
(GK)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



Naczelny "Die Zeit" zerwał rozmowy w sprawie kierowania redakcją tygodnia "Der Spiegel"

Dziennikarze oburzeni na Sikorskiego, ale do "GW" nie mają pretensji

Agencja MDI znowu ciągnie przed sąd Cezarego Łazarewicza

Stowarzyszeniu Prasy Lokalnej nie podoba się rozwój Polskapresse

W "Rzeczpospolitej" i innych redakcjach Gremi sprzątają biurka przed wizytą prezydenta


A A A
... KONTAKT Z AUTOREM
Grzegorz Kopacz


Inne artykuły




Przegląd mediów

Wpadka króla Twittera

Łatwość, z jaką Radosław Sikorski wykorzystuje media społecznościowe, tym razem go zgubiła.

Autoryzacja. Kłopotliwy spadek po PRL

Świat demokratyczny nie posługuje się autoryzacją. Trybunał w Strasburgu wytknął, że stosowana w Polsce daje możliwość zablokowania publikacji.

Czy Polskapresse zarobi na Tygodnikach Online?

Dwa lata temu zamknęliście cześć swoich tekstów za Piano. Teraz proponujecie kolejny płatny kontent - Tygodniki Online. To osobny projekt?

Red Bull przez 11 lat nie dodawał skrzydeł

W ciągu ostatnich kilku dni marka Red Bull zdobyła na świecie spory rozgłos z powodu ugody sądowej z klientem, na jaką przystała. W wielkim skrócie chodzi o to, że Benjamin Careathers, który przez kilkanaście lat zaciekle spożywał napój energetyczny tej firmy, nie odczuwał efektu “dodawania skrzydeł”. Mylące obietnice reklamowe stały się głównym powodem wniesienia oskarżenia.

Najnowszy numer

Okładka Press

800 stron na noc

To tylko tak zgrabnie wygląda w powiedzeniu Oscara Wilde’a, że pisać o książce, którą się przeczytało, to żadna sztuka

Nasze debaty

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

webdesigner
ilustrator
reporter telewizyjny
webdesigner
grafik dtp
ilustrator
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine