Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 02, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blisko 16 mln zł warte były publikacje o debiucie „Wiedźmina” - REKLAMA

"Wiedźmin" to produkcja CD Projekt RED

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów obliczyli, ile musiałby wydać producent „Wiedźmina”, aby osiągnąć szacunkowe dotarcie jakie miały informacje w mediach o premierze kolejnej wersji kultowej gry. Największą wartość miały materiały internetowe.

Z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że o „Wiedźminie 3” od 1-19 maja 2015 roku ukazało się 3800 informacji. W tytułach publikacji internetowych i prasowych podkreślano wartość wydania oraz jego twórców: „Wiedźmin: globalna histeria zakupowa”, „Gerald z Rivii wart miliony”, „Dziś premiera Wiedźmina. Możemy być z niego dumni”. W blisko 90 publikacjach dziennikarze relacjonowali spotkanie twórców gry z Bronisławem Komorowskim. W tytułach tych materiałów najczęściej cytowano słowa prezydenta: „Można w Polsce odnosić sukcesy”. Jeszcze większe zainteresowanie mediów wzbudziła wizyta premier Kopacz w siedzibie producenta gry - CD Projekt RED. O jej przebiegu źródła informowały w prawie 390 publikacjach.
W prasie poświęcono „Wiedźminowi” 102 materiały, co stanowiło niecałe 3 proc. ogółu analizowanych informacji. Przekaz opublikowany w Internecie wygenerował dotarcie na poziomie 1,8 mld kontaktów. Z materiałami prasowymi mogło zetknąć się 6,6 mln odbiorców. W sieci najwięcej uwagi poświęciły nowemu „Wiedźminowi” portale specjalistyczne: tematyczny serwis Gry.onet.pl (62 materiały), Ppe.pl (61), Eurogamer.pl (60), Planetagracza.pl (58) oraz Gry-online.pl (55). Temat był szeroko omawiany na antenie ogólnopolskich stacji radiowych: Radio Zet (25 materiałów), Polskie Radio Program 4 (23), Antyradio Warszawa (16), Polskie Radio Program 3 (15) i Polskie radio Program 1 (13). Wśród stacji telewizyjnych duże zainteresowanie wykazały kanały informacyjne. Polsat News 2 wyemitował aż 37 materiałów, w których wspomniano o wydaniu. O dwie informacje mniej pojawiło się TVN 24 BiŚ, a o trzy mniej w Polsat News. 28 materiałów opublikowano w TVP Info, a 25 w TVN24. W prasie prym wiodły tytuły specjalistyczne: PSX Extreme (13 publikacji) oraz CD Action (8). Artykuły zamieściły również „Gazeta Wyborcza” (8), „Dziennik Gazeta Prawna” (6) i „Parkiet” (6).
Aby osiągnąć szacunkowe dotarcie na poziomie 1,8 mld kontaktów z informacjami, producent „Wiedźmina” musiałby wydać co najmniej 16 mln zł. Największą wartość miały materiały z Internetu – 7,4 mln zł. Ekwiwalent reklamowy publikacji z prasy wyniósł 3,6 mln zł, z telewizji 3,4 mln zł, a blisko 2 mln zł warte były emisje radiowe.
Zobacz pełną analizę medialną dotyczącą „Wiedźmina”.

(02.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.