Dział: INTERNET

Dodano: Maj 11, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W mediach społecznościowych wygrał Janusz Korwin-Mikke

Gdyby o wyborze prezydenta decydowała liczba fanów i aktywność kandydatów w mediach społecznościowych, zwyciężyłby Janusz Korwin-Mikke - wynika z analizy NapoleonCat.com. 

Janusz Korwin-Mikke ma konta na Twitterze i Facebooku, gdzie w sumie zgromadził 653 tys. obserwujących. Od czasu ogłoszenia daty wyborów prezydenckich 4 lutego br. do 6 maja br. zyskał prawie 90 tys. obserwujących (wzrost o 15 proc.). Jeśli chodzi o zsumowaną aktywność na wszystkich obserwowanych profilach społecznościowych, Korwin-Mikke też wysuwa się na prowadzenie. W trakcie kampanii na jego kontach zanotowano ponad 2 mln interakcji (komentarzy, udostępnień, polubień). 
Pod względem liczby obserwujących drugie miejsce przypadło Januszowi Palikotowi, którego na Twitterze, Facebooku i YouTube obserwuje blisko 371 tys. osób (wzrost od początku kampanii o 18 proc., ponad 104 tys. interakcji w mediach społecznościowych).
235 tys. obserwujących na Twitterze, Facebooku (dwa konta) i YouTube zgromadził Paweł Kukiz. Ten kandydat zyskał najwięcej nowych obserwujących - ponad 218 tys. (wzrost o ponad 1,3 tys. proc.). W trakcie kampanii na jego oficjalnych kontach zanotowano ponad 839 tys. interakcji.
Bronisław Komorowski, który ma konta w pięciu serwisach społecznościowych (Instagramie, Google+, YouTube, Twitterze i Facebooku) zajął czwarte miejsce, z liczbą ponad 172 tys. obserwujących (wzrost o 33 proc.). Na kontach Komorowskiego zanotowano ponad 765 tys. interakcji.
Andrzeja Dudę na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube śledzi prawie 132 tys. osób (wzrost o 258 proc.). Od czasu ogłoszenia wyborów kandydat PiS miał w mediach społecznościowych ponad 597 tys. interakcji.
Marian Kowalski obecny na Twitterze i Facebooku ma w sumie 52 tys. obserwatorów. Jednak ich liczba od czasu rozpoczęcia kampanii nie zmieniła się.
Kolejne miejsce zajmuje Magdalena Ogórek (ponad 37 tys. śledzących na Instagramie, YouTube, Twitterze, Facebooku; wzrost o 130 proc.), Grzegorz Braun (ponad 36 tys. śledzących na YouTube i Facebooku - ta liczba się nie zmieniła), Jacek Wilk (ponad 27 tys. obserwujących na YouTube, Google+, Facebooku, Twitterze; wzrost o 15 proc.), Adam Jarubas (ponad 11 tys. śledzących na Facebooku, Twitterze i YouTube; wzrost o 547 proc.) i Paweł Tanajno (ponad 2,5 tys. śledzących na Twitterze i YouTube - tyle samo, co przed kampanią).

(DR, 11.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.