Grupa Wirtualna Polska utrzymuje niewielką przewagą nad Onet-RASP
(fot. Pixybay.com)
Spośród czołowych wydawców internetowych w styczniu 2015 roku najwięcej użytkowników względem grudnia 2014 zyskały Wikipedia.org i Facebook - wynika z najnowszego Megapanelu PBI/Gemius. Po tym jak Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła w grudniu ub.r. Grupę Onet/RASP, w styczniu sytuacja ta nie zmieniła się.
Liderem polskiego Internetu jest niezmiennie Grupa Google, która w styczniu br. miała 20,7 mln użytkowników (wzrost o 462 tys.). Drugi jest Facebook – 17,5 mln (wzrost o 628 tys.) oraz YouTube – 16,5 mln (wzrost o 121 tys.).
Grupa Wirtualna Polska przyciągnęła w styczniu 15,9 mln użytkowników (o 282 tys. więcej niż miesiąc wcześniej). To więcej niż miała ich Grupa Onet-RASP – 15,8 mln (o 201 tys. więcej). Po raz pierwszy Wirtualna Polska prześcignęła Onet w grudniu 2014 roku.
Dalej w Megapanelu są: Grupa Allegro-GG – 15,5 mln użytkowników (wzrost o 171 tys.), Grupa Interia.pl – 12,7 mln (wzrost o 95 tys.), Grupa Gazeta.pl – 11,6 mln (wzrost o 553 tys.), Wikipedia.org – 10,5 mln (wzrost o 720 tys.) oraz Grupa Polskapresse-Media Regionalne – 9 mln (wzrost o 362 tys.).
(KOZ, 04.04.2015)