Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 30, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska z oferty publicznej chce uzyskać do 100 mln zł

Wirtualna Polska poinformowała, że zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji spółki i zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Oferta obejmie zarówno emisję nowych akcji, z której Wirtualna polska zamierza pozyskać od 80 do 100 mln zł, jak i sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5 proc. kapitału zakładowego spółki, przez European Media Holding, kontrolowaną przez fundusz Innova Capital.
"Wpływy z emisji nowych akcji spółka zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii Grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych" - podała Wirtualna Polska.
Przeprowadzenie oferty planowane jest na drugi kwartał br,
"Puls Biznesu" na początku marca podał, że Wirtualna Polska złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Według gazety właściciele wyceniają Wirtualną Polskę na 1 mld zł. – Miliard to kwota, która nie jest oderwana od rzeczywistości, biorąc pod uwagę, za jaką cenę sprzedano Onet. Wirtualną Polskę kupili tanio – mówił "Presserwisowi" na początku marca Rafał Agnieszczak, właściciel Fotka.pl i przedsiębiorca internetowy. W 2012 roku za 75 proc. akcji w Grupie Onet.pl koncern Ringier Axel Springer Media AG zapłacił 956 mln zł (wartość Onetu wyniosła 1,275 mld zł).
- Trudno odnieść mi się do wyceny, ale miliard złotych to kwota działająca na wyobraźnię, a przy debiutach spółek internetowych emocje odgrywają często większą rolę niż racjonalna kalkulacja. Jest to też jasny sygnał wysłany do rynku informujący o tym co jest do wzięcia i za ile. Jeśli Wirtualna Polska ma dyskontować na giełdzie akwizycje i pozycję lidera to tylko teraz - mówił "Presserwisowi" Dominik Kaznowski, ekspert rynku internetowego, właściciel Digital We. Przeczytaj cały komentrz Dominika Kaznowskiego
W ub.r. Grupa Wirtualna Polska ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) uzyskała 216,4 mln zł przychodów, z czego 201,8 mln zł, tj. 93,3 proc., pochodziło ze sprzedaży produktów reklamowych. Skorygowana EBITDA Grupy pro forma w ub.r. wyniosła 84,1 mln zł, natomiast skorygowany zysk przed opodatkowaniem Grupy pro forma – 38,4 mln zł.


 

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.