Dział: INTERNET

Dodano: Październik 23, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy ruszają z pracami nad Kodeksem Dobrych Praktyk w Internecie

(fot. freerangestock.com)

Wydawcy prasowo-internetowi deklarują współpracę przy stworzeniu Kodeksu Dobrych Praktyk, który określi zasady wykorzystywania treści dziennikarskich w Internecie. Jego projekt ma być gotowy 2 marca 2015 roku.

Sygnatariuszami listu intencyjnego w sprawie ustalenia wspólnego standardu zasad wykorzystywania treści dziennikarskich w Internecie są: Agora SA, Bonnier Business Polska, Infor Biznes, Grupa Wydawnicza Polskapresse wraz z Mediami Regionalnymi, Grupa Onet wraz z Ringier Axel Springer Polska, Piano Media, Grupa ZPR Media. Firmy wydelegowały osoby, które przez najbliższe cztery miesiące będą pracowały nad określeniem zasad udostępniania treści dziennikarskich w Internecie. W grupie tej znaleźli się: Piotr Stasiak, Przemysław Barankiewicz, Paweł Osmólski, Adam Wojdyło, Paweł Nowacki, Maciej Nowak, Agnieszka Starewicz-Jaworska.

Dokument ma regulować m.in. takie sprawy, jak: republikację, agregację, cytowanie i linkowanie treści dziennikarskich w Internecie i zasady oznaczania źródeł pochodzenia tych materiałów. Chodzi więc o rozmaite formy korzystania z cudzych treści, ale jak podkreślają sygnatariusze, w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

- W przestrzeni internetowej poziom technologii zaczyna się wyrównywać. Coraz więcej serwisów ma dobre CMS. Wyróżnikiem coraz częściej staje się więc treść, która przyciąga odbiorców. Chcemy ustalić standardy, na podstawie których będzie można korzystać z tych treści w Internecie - mówi Piotr Stasiak, szef online Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska).

- Tworząc Kodeks Dobrych Praktyk, mamy świadomość, że to nie będzie ustawa, ale samoregulacja branży. Określimy w nim jednak zasady, które podkreślą fakt, że treści mają swojego autora i właściciela - mówi Maciej Nowak, dyrektor cyfryzacji prasy bezpłatnej i czasopism w Agorze. - Wprowadzanie tego typu zasad na każdym rynku to trudny proces. Na szczęście znam przykłady kodeksów, które przyjęły się w branży i są już obecnie standardem. Internet nie jest pod tym względem wyjątkowy. Fakt, że obecnie jest to już bardzo rozwinięty rynek, zwiększa szanse powodzenia całego projektu. Na początek wystarczy nam uregulowanie sposobu korzystania z treści przez tych, którzy chcą jasnych i uczciwych zasad - dodaje Nowak.

Wydawcy chcą między innymi stworzyć ścieżki szybkiego kontaktu pomiędzy współpracującymi firmami. Jednym z pomysłów jest stworzenie wewnętrznego adresu mailowego w firmie, na który będą mogły przychodzić informacje dotyczące naruszeń prawa. - Walka z piratami jest naszym wspólnym celem - podkreśla Agnieszka Starewicz-Jaworska, dyrektor pionu content i marketing w Grupie ZPR Media.
Sygnatariusze akcji zachęcają do współpracy innych wydawców i firmy zrzeszone w IAB Polska. 13 listopada br. ma się odbyć pierwsze spotkanie uczestników akcji. Ostateczny projekt Kodeksu ma być gotowy 2 marca 2015 roku.

(IKO, 23.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.