Dział: INTERNET

Dodano: Maj 27, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po wprowadzeniu opłat serwisom Agory ubywa użytkowników

Serwisy internetowe ”Gazety Wyborczej” (Agora SA) objęte tzw. metrycznym paywallem notują mniej użytkowników niż przed jego wprowadzeniem – wynika z danych Megapanel PBI/Gemius za marzec br. Wyborcza.pl straciła w marcu ponad 11 proc. w porównaniu ze styczniem br.

Agora system limitowanego darmowego dostępu do treści ”Gazety Wyborczej” w Internecie wprowadziła na początku lutego br. Polega on na tym, że w każdym miesiącu bezpłatnie można przeczytać 10 dowolnych artykułów z Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i serwisów tworzonych przez lokalne redakcje ”GW”. Po przekroczeniu tego limitu internauta otrzymuje propozycję wykupienia cyfrowej prenumeraty.
Przeanalizowaliśmy wyniki Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i 10 najpopularniejszych witryn lokalnych ”GW” w styczniu, lutym i marcu br.
Porównując dane marcowe ze styczniowymi, kiedy metryczny paywall jeszcze nie działał, użytkowników straciły niemal wszystkie analizowane przez nas witryny – najwięcej Wysokieobcasy.pl (spadek o 28,7 proc.) i Wrocław.gazeta.pl (o 26,6 proc.). Serwisowi Wyborcza.pl ubyło 11,3 proc. użytkowników (o 11,8 proc. spadła liczba odsłon), a Wyborcza.biz – 8,3 proc. Praktycznie nie zmieniła się liczba użytkowników Poznan.gazeta.pl, a Katowice.gazeta.pl odwiedziło nawet o 0,5 proc. więcej internautów.
Natomiast porównując wyniki marcowe z lutowymi (a więc okres, gdy system metryczny już działał), większość serwisów odnotowała wzrost – największy o 29,1 proc. Poznan.gazeta.pl. Minimalny spadek odnotowała Wyborcza.pl (o 0,3 proc.), a większy Rzeszow.gazeta.pl (o 20,9 proc.). Należy jednak pamiętać, że luty jest krótszym miesiącem niż marzec, co ma wpływ na wynik badania.
Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego ”Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za cyfryzację, podobnie jak przed miesiącem, także i teraz nie chce komentować danych. ”Nie chcemy się odnosić do konkretnych cyfr, dlatego że one są bardzo zmienne i to wiemy od wielu wydawców na świecie, z którymi się konsultowaliśmy” – mówił "Presserwisowi" w kwietniu. Dane: Megapanel PBI/Gemius.

  Styczeń 2014 Luty 2014 Marzec 2014 Marzec vs styczeń
Serwis Użytkownicy Odsłony Użytkownicy Odsłony Użytkownicy Odsłony Użytkownicy Odsłony
Wyborcza.pl 2 831 422 33 942 172 2 518 806 28 595 277 2 511 800 29 948 722 -11,3% -11,8%
Wyborcza.biz 1 815 334 19 702 044 1 617 501 14 454 289 1 664 318 16 764 871 -8,3% -14,9%
Warszawa.gazeta.pl 959 715 11 623 035 738 834 6 973 627 778 908 7 617 455 -18,8% -34,5%
Trojmiasto.gazeta.pl 660 251 5 920 204 553 068 3 927 753 576 286 3 946 606 -12,7% -33,3%
Poznan.gazeta.pl 488 605 4 529 213 378 295 2 720 866 488 390 3 206 576 0,0% -29,2%
Wroclaw.gazeta.pl 610 034 6 610 593 423 198 4 129 164 447 831 4 973 154 -26,6% -24,8%
Katowice.gazeta.pl 435 730 5 120 068 383 222 3 925 175 437 984 4 372 471 0,5% -14,6%
Lublin.gazeta.pl 445 061 3 429 641 346 795 2 566 515 383 536 3 018 628 -13,8% -12,0%
Krakow.gazeta.pl 429 727 3 893 253 340 275 2 820 195 375 933 3 149 906 -12,5% -19,1%
Wysokieobcasy.pl 465 925 2 521 769 319 231 1 433 400 332 400 1 424 985 -28,7% -43,5%
Kielce.gazeta.pl 291 959 2 770 812 220 601 1 858 525 281 881 1 967 594 -3,5% -29,0%
Lodz.gazeta.pl 293 731 3 330 780 254 258 2 690 102 278 442 2 804 738 -5,2% -15,8%
Rzeszów.gazeta.pl 296 096 2 648 641 279 243 1 981 781 220 869 1 893 953 -25,4% -28,5%

(KOZ, 27.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.