Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 17, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szef Springera o Google: “Jeśli nie chcesz, żebyśmy cię zabili - zapłać”

“Boimy się Google” - napisał Mathias Döpfner, prezes koncernu medialnego Axel Springer, w tekście opublikowanym wczoraj w dzienniku "Frankfurter Allgemeine Zeitung".

“My - i wiele innych firm - jesteśmy uzależnieni od Google” - napisał Döpfner, wskazując, że praktycznie cały rynek reklamy internetowej zależny jest od algorytmów amerykańskiego koncernu. Szef Springera podkreśla, że Google jest klasycznym przykładem firmy, która zdominowała rynek i wykorzystuje to, stosując zasadę “Jeśli nie chcesz, żebyśmy cię zabili - zapłać”. Döpfner zaznacza, że “nie chodzi już tylko o przywłaszczanie treści” (m.in. wykorzystywanie treści wydawców w serwisie Google News), ale o “nasze wartości, nasz obraz człowieka i społeczeństwa, o przyszłość Europy”.
Niemieckie media branżowe, komentując tekst Döpfnera, podkreślają, że jest to pierwszy przypadek tak radykalnego, publicznego ataku szefa ważnego europejskiego medium na amerykański koncern internetowy. Wskazują również, że artykuł można traktować jako apel do polityków o ograniczenie roli Google, m.in. poprzez doprowadzenie do jego podziału.

(LL, 17.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.