Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 15, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Bloomberg Businessweek Polska" promuje na Facebooku konkurencyjny "Wprost Biznes"

Na profilu "BBP" są posty promujące "Wprost Biznes"

Presspublica, przejmując w 2012 roku prawa do wydawania tytułu "Bloomberg Businessweek Polska", nie zadbała o przejęcie fan page pisma. Teraz Platforma Mediowa Point Group SA promuje na nim swój tygodnik "Wprost Biznes".

Fan page "Bloomberg Businessweek Polska" ma ponad 6 tys. fanów. Od października 2012 (wtedy wydawanie tytułu od PMPG przejęła Presspublica - dziś Gremi Business Communication) niewiele się na nim działo. W marcu br. administrator fan page znów się uaktywnił. Pojawiły się m.in. odesłania do tekstów "Wprost" o Totalizatorze Sportowym i prezesie Wojciechu Szpilu, a potem informacje o uruchomieniu profilu nowego tygodnika "Wprost Biznes" (wydaje go należąca do PMPG AWR Wprost). Na fan page "BBP" zamieszczane są zapowiedzi tekstów z tego tygodnika i kody uprawniające do bezpłatnego pobrania wydania ("Wprost Biznes" ukazuje się tylko w formie elektronicznej).
W Gremi Business Communication trudno znaleźć kogoś, kto by wiedział, dlaczego profil wydawanego przez tego wydawcę tygodnika promuje konkurencję. – Administratorem tej strony na Facebooku nie jest nikt z "Bloomberg Businessweek Polska". Będziemy wyjaśniać tę sytuację – mówi Karol Smoląg, rzecznik prasowy GBC.
Facebookowy profil "BBP" pozostał w rękach PMPG, co potwierdza rzeczniczka tej firmy Anna Pawłowska-Pojawa. - Kiedy nowy wydawca przejmował prawo do wydawania polskiej edycji magazynu, nie zdecydował się na przejęcie wszystkich składników brandu, które powstały w czasie, gdy wydawcą była PMPG. Wśród tych elementów znalazł się m.in. fan page pisma na Facebooku i witryna internetowa tytułu, która została wygaszona – mówi Pawłowska-Pojawa.
PMPG chciała zmienić nazwę fan page, by zachować zgromadzonych na nim fanów, ale jest to niemożliwe, więc odsyła fanów na profil swojego tygodnika. - "Wprost Biznes" kierowany jest do innej grupy czytelników niż "Bloomberg", inaczej pozycjonowany, ma inny charakter – dodaje Pawłowska-Pojawa.
"Bloomberg Businessweek Polska" wydawany był przez PMPG od września 2011 do października 2012 roku. Niecały miesiąc po zamknięciu tytułu wrócił on na rynek, ale już wydawany przez Presspublikę - obecnie wydaje go Gremi Business Communication.

„Bloomberg Businessweek Polska” walczy, aby zarobić na licencję (analiza)

(MAL, 15.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.