Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 28, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy internetowe dały się wrobić w napad na dostawcę pizzy

"Szok! Złodziej łakomczuch ukradł pizzę! Zobacz film" - tak materiał zachwalał Express.olsztyn.pl

Największe serwisy internetowe w Olsztynie poinformowały o napadzie na dostawcę pizzy. Dowodem miał być materiał wideo z kamery monitoringu, który pokazały swoim czytelnikom. Okazało się, że był to element akcji reklamowej nowo otwieranej pizzerii internetowej.

Artykuły o kradzieży pizzy zamieściły m.in. redakcje serwisów: Gazeta.pl/Olsztyn (Agora SA), Gazetaolsztynska.pl i Olsztyn.wm.pl (oba należą do spółki Edytor) i Express.olsztyn.pl (Progressus). Internautów miały przyciągnąć sensacyjne tytuły: "Zuchwały napad na dostawcę pizzy w Olsztynie [WIDEO]" (Gazeta.pl) czy "Szok! Złodziej łakomczuch ukradł pizzę! Zobacz film" (Express.olsztyn.pl). Dzięki publikacjom poniższy film o rzekomym napadzie, który miał mieć miejsce 21 stycznia br., na You Tube obejrzało ponad 30 tys. internautów.
Wczoraj okazało się, że film, który media potraktowały jako dowód, jest elementem kampanii wirusowej pizzerii PowerPizza.pl. Wczoraj jej właściciele na Facebooku napisali, że był to "największy trolling", jaki udało im się "kiedykolwiek osiągnąć". Zamieścili też pełną wersję swojej reklamy - w filmie widać, jak nagrywano scenę kradzieży pizzy.
Paweł Pilipienko, współwłaściciel PowerPizza.pl, przyznaje, że film powstał tylko po to, aby w nietypowy sposób wypromować pizzerię, którą zamierza otworzyć z początkiem lutego br. Film rozesłano do redakcji serwisów internetowych. - Nikt do nas się nie zwrócił, żeby zweryfikować te informacje, dopytać. Raczej dziękowali za podesłany materiał - mówi Pilipienko. - Pomysł wypalił w stu procentach. To internetowa pizzeria, dlatego sam kanał dystrybucji również powinien być bardzo nowatorski - dodaje Pilipienko, który w tej sprawie nie ma sobie nic do zarzucenia.
Michał Orłowski z redakcji internetowej "Gazety Olsztyńskiej", która jako jedna z pierwszych zorientowała się w sytuacji i usunęła wprowadzający czytelników w błąd materiał tłumaczy, że  zamieścili go, bo redakcja otrzymała informację o tym zdarzeniu z dwóch różnych źródeł. - Jednym był mail z filmem, a drugim zgłoszenie telefoniczne. Choć nie było w tej sprawie zgłoszenia na policji wyglądało, że jest to zdarzenie prawdziwe - tłumaczy dziennikarz "Gazety Olsztyńskiej".
Po tym, jak twórcy filmu na Facebooku pochwalili się swoją akcją, redakcja serwisu  Gazetaolsztynska.pl zablokowała dostęp do artykułu, ale filmu ze swojego kanału na YouTube nie usunęła. - Jest on tam dostępny ze stosowną informacją o próbie wprowadzenia w błąd czytelników i redakcji - mówi Orłowski.
Redakcje serwisów Gazeta.pl/Olsztyn i Express.olsztyn.pl o tym, że mają na stronach nieprawdziwy materiał dowiedziały się wczoraj od "Presserwisu". Nie chciały sprawy komentować.
- Liczyliśmy, że nasz filmik trafi może na jakiś mały serwis, który nie weryfikuje podawanych informacji, a trafił na duże portale. To nas zaskoczyło - przyznaje Pilipienko.

(DR, 28.01.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.