Wydanie: PRESS 10/2015

Centrum do zadań specjalnych

Możliwości technologiczne i aranżacyjne centrów targowo-konferencyjnych są dziś ogromne – jedynym ograniczeniem jest budżet organizatora.

Mapping, hologramy, pokazy 3D i 4D to słowa znane nie tylko miłośnikom nowinek technologicznych, ale już także chleb powszedni organizatorów eventów, kongresów i różnego typu wydarzeń promocyjnych. Wzorce przychodzą z zagranicy.

W 2010 roku projektant Ralph Lauren z okazji otwarcia sklepu internetowego w Wielkiej Brytanii przygotował dla uczestników uroczystości niezwykłą atrakcję: wizualizację 4D, którą wyświetlono jednocześnie na ścianach butików tej marki przy Bond Street w Londynie i przy Madison Avenue w Nowym Jorku.

Zebrani goście mieli chłonąć to wydarzenie czterema zmysłami: przygotowano wizualizacje połączone z odpowiednio dobranym podkładem muzycznym, sztuczny nawiew zapewniał wrażenia dotykowe, a rozpylane perfumy Ralpha Laurena – zapachowe. W ub.r. projektant postarał się jeszcze bardziej i podczas New York Fashion Week zorganizował holograficzny pokaz mody kolekcji wiosna 2015 Polo Ralph Lauren for Women. Branżowa prasa i uczestnicy zgodnie opisywali wydarzenie jako zapierające dech w piersiach.

Na tle zbiornika wodnego w Central Parku, z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality), stworzono przestrzenne obrazy nowojorskich ulic, po których kroczyły modelki. Pokaz Ralpha Laurena wskazuje trend obecny dziś w organizacji podobnych wydarzeń – ma być innowacyjnie, supernowocześnie i nieszablonowo.

W Polsce na razie nie było wydarzenia na podobną skalę, ale wszystko przed nami. – Realizacje eventów czy konferencji odbywające się w naszych realiach niczym nie odbiegają od europejskich standardów, a czasami je przewyższają. Mamy ogromne możliwości techniczne i oryginalne pomysły. Jest tylko jedno ograniczenie: budżet – zauważa Krzysztof Paradowski, dyrektor zarządzający firmy Concept Music Art zajmującej się obsługą multimedialną imprez.

AC

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.