Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2015

Świat przez peryskop

Aplikacja Periscope daje szansę na bezpośrednią transmisję z miejsca zdarzenia, również gdy nie masz kamery, operatora i łącza satelitarnego. Wystarczy smartfon.

Kayvon Beykpour, amerykański przedsiębiorca, właśnie sprzedał firmę i postanowił udać się w podróż dookoła świata. Gdy miał opuszczać Stambuł, na placu Taksim zaczęły się protesty. Rzucił się więc do telewizji, przeglądał Internet i Twittera w poszukiwaniu informacji, czy może bezpiecznie opuścić hotel.

Chociaż przez okno widział tysiące ludzi na placu, z których wielu miało smartfona, to nigdzie nie było informacji bezpośrednio z okolic jego hotelu. – Na placu były tysiące ludzi ze smartfonami, dostępny szybki Internet, dlaczego nie mogę widzieć tego, co oni widzą? – wspominał dla magazynu „Wired”.

Beykpour, po powrocie do Stanów Zjednoczonych, razem z Joe Bernsteinem rozpoczął tworzenie aplikacji, która miała rozwiązać problem, z jakim zetknął się w Stambule. Pierwsze testy pokazały, że same zdjęcia to za mało i dwójka przedsiębiorców zapytała: „A gdyby tak każdy mógł transmitować wideo w czasie rzeczywistym”? Po paru miesiącach prac, jeszcze zanim aplikacja pokazała się na rynku, firmę i aplikację Periscope kupił za 100 mln dol. Twitter. W marcu 2015 roku pojawiła się wersja dla iOS, a w maju dla Androida. No i zaczęło się: dziennikarze i media oszalały na punkcie peryskopowania. Twitter zalały linki zarówno do ciekawych peryskopów (zwyczajowa nazwa transmisji z aplikacji Periscope), jak i bezużytecznych w sensie informacyjnym scen w parku z psami. Bez dwóch zdań Periscope wpłynął na to, jak dziennikarze dostarczają informacje i jak dyskutują z telewidzami, słuchaczami lub czytelnikami. Ale czy Periscope zmieni dziennikarstwo?

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.