Wydanie: PRESS 06/2015

Piosenki i różne inne dźwięki

Muzyka w reklamie jest najkrótszą drogą do serca widza. Ale o dobry dźwięk w reklamie prawie nikt nie dba.

Muzyka może zaoferować reklamodawcy niemal natychmiastową rozpoznawalność i zauważalność. To muzyka sprawia, że przekaz reklamowy staje się dla nas bardziej przyswajalny, wywołuje pozytywne emocje i przez to jest dla nas mniej nachalny. W reklamie telewizyjnej, którą odbieramy peryferyjnie, muzyka bywa pierwszym elementem, który decyduje, czy obejrzymy spot, czy też będzie on tylko migającym obrazkiem na naszym telewizorze, gdy krzątamy się po domu.

To najważniejszy powód, dla którego sięga się po wyraziste melodie, a najlepiej przebój. Dzięki nim komunikat reklamowy może zyskać nie tylko na wyróżnialności i emocjonalności.

– Przeprowadziliśmy kiedyś eksperyment – opowiada Marcin Nowak, dyrektor kreacji agencji Lowe Warsaw – za pomocą domu badawczego. Ta sama reklama była oceniana przez ludzi raz z podłożoną muzyką stockową (gotową), a następnie z wielkim przebojem. Zaskoczeniem było dla nas to, że po emisji reklamy z przebojem wzrosły nie tylko wskaźniki zaangażowania i zauważalności, lecz również perswazyjności (czyli deklarowanej chęci zakupu produktu przez badanych).

– Dźwięk odgrywa ważną rolę, gdyż wpływa na emocje – dopowiada Julita Dąbrowska, CEO agencji Kalitero. – Wybierając go, należy zacząć od tego, kim jest odbiorca i jakie ma preferencje. Dopiero po poznaniu kręgu jego zainteresowań poszukujemy odpowiedniej muzyki.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.