Wydanie: PRESS 04/2015

Vice chce być pierwszy

Vice News to telewizja, w której nie ma breaking news. To widz decyduje, co jest najważniejsze. Dziennikarz ma mu nie przeszkadzać.

Nie będziemy CNN ani ESPN, ani MTV. Staniemy się dziesięć razy potężniejsi od CNN, od ESPN i od MTV – właściciel Vice Shane Smith powtarza tę formułę, kiedy tylko nadarzy mu się okazja.

Wypowiedzi pokrytego tatuażami 45-letniego wiecznego punka traktuje się w medialnym świecie coraz rzadziej jako aroganckie. Człowiek, który zaczynał od wydawania darmowej gazety w Montrealu, którego linia redakcyjna była połączeniem idei „sex, drugs & rock’n roll” z trendami młodzieżowej subkultury, dziś już nie jest traktowany jako notoryczny prowokator.

Shane Smith jest szefem medialnego imperium Vice, które pod koniec ub.r. wyceniano na ok. 2,5 mld dol. Odbierany na nośnikach mobilnych kanał Vice News ma rzeczywiście ambicje stać się odpowiednikiem CNN dla pokolenia Y.

Mariusz Kowalczyk, France 2

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.