Wydanie: PRESS 03/2015

Czas VOD

Rynek wideo na żądanie rośnie, co dostrzegają marketerzy. Nie jest to jednak łatwy biznes. Niektórzy gracze już się wykruszają, a przed nami jeszcze debiut amerykańskiego giganta – Netfliksu.

Film w Internecie za kod z paczki czipsów Lay’s albo kapsla od piwa Żywiec? Dlaczego nie. Marketerzy chcą być tam, gdzie klienci, a ci oglądają dziś nie tylko to, co chcą, ale też tam, gdzie chcą. Ich życzeniom próbują sprostać właściciele serwisów wideo na żądanie, z którymi marketerzy nawiązują partnerstwa. Grupa Żywiec wybrała platformę Vod.pl należącą do Grupy Onet.pl (już wcześniej w podobny sposób promowała markę Heineken przy okazji transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów).

Dla twórców FilmBox Live współpraca z PepsiCo, właścicielem marki Lay’s, to pierwszy tego typu projekt, jednak liczą, że nie ostatni.

– Spory odsetek tych, którzy aktywują umieszczone w paczkach czipsów 24-godzinne kody dostępu, wykupuje abonament na dłużej. Myślę, że są wśród nich i tacy, którzy wcześniej nie korzystali z legalnych serwisów VoD – przyznaje Wojciech Jeznach, business development manager FilmBox Live.

Największe serwisy wideo na żądanie odwiedza już 6,5 mln użytkowników (Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2014). Internauci coraz chętniej oglądają film czy serial za pośrednictwem platformy VoD niż w telewizji.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.